Ny blogg ja

Många gånger har jag bestämt mej för att lägga ner min blogg. Har flera stycken och jag slutade skriva på en del. Men nu ska jag verkligen ha en riktigt blogg och jag är på humör också för att ha en :) Designen? Ja, inte något jag är stolt över, men typ den snyggaste. Blogg.se kan skaffa snyggare tkr jag :)

Mitt första inlägg ska då handla om helgen. Skulle egentligen åkt hem till mej i --- och min pojkvän Stefan, sedan snart ett år, skulle också ha följt med. Men så blev det inte. Hela denna vecka har han varit lite mindre sjuk, men nu i torsdags kom det en våg av yrhet, så att han knappt kunde stå. Ja, så kom det ja. Så vår helg hemma hos mej med karneval, kräftskiva och mys hängde på en lös tråd. Jag var besviken, det var jag, men samtidigt så var jag inte heller så sugen på det. Hade ett litet bråk på kvällen om detta, men somnade inte ovänner som tur var.

Så, på morgonen vid klockan sju vaknade jag av att jag trodde att vi hade försovit oss. Vi skulle ta bussen vid halv elva, ifall vi nu skulle åka. Jag viskade till Stefan om han skulle med mej. Han sa att han fortfarande inte mått bra. Jaha, tänkte jag. Nu får jag åka själv. Men han ville att jag skulle vara kvar, så jag blev klar.

Jag har bjudit mycket på tradera på sistone. Ett dockhus befinner sig hemma hos mej och det behövs ju inredas. Så uppåt 1 325 kr kommer jag att få betala för alltihop. Mkt billigt! Jag menar, i affärerna kostar det uppåt 200 kr för att bara ha en soffgrupp eller nått. Jag fick min soffa för 39 kr :)

Nu är det lördag och jag och älsk har bara spenderat dagen framför datorn. Första gången på länge som det har blivit såhär mkt. Men idag har jag inga problem med det ^^. Ska kanske senare till Stefans måmå och vi ska visa upp Lilly May, som är min och Stefans katt. Först skulle hon heta Jesse May, men eftersom hon inte lyssnade på Jesse och på Lilly/Lillan, så fick hon Lilly som namn ist. May är efter min måmå som dog i februari för ett år sedan och även Stefans måmå heter Maj. Men stavningen är ju engelsk ^^.


Kommentera här: