fredag, men sjuk

Ja, denna veckan har varit bra och den har gått snabbt. Bra. I onsdags hade vi temadag, så slapp att sitta i 6 timmar med min webdesign. Temadagen var om droger, ANT; Alkohol, Narkotika och Tobak. Först fick vi fylla i en enkät om vi hade provat droger och alkohol bland annat. Sedan blev det en föreläsning med Sten-Åke Polis som de valt att döpa honom till. Efter det kom det en film, Om de 20 farligaste drogerna. Blev lite chockad att heroin var den farligaste drogen... Så åt vi lunch och sedan en till film; Festkoll som handlade om hur man kunde festa på ett smartare sätt, bland annat skulle man sluta dricka när det var som roligast och dricka varannan vatten. Och sist var det dags för en föreläsning med en man som hette Ference, som jobbar på ett behandlingshem i Göteborg och han hade med sig en som var inlagd eller vad man skulle säga. Och klockan 15 var det reflektionstid på dagen, då vi skulle skriva upp tre stycken grejer om dagen på ett papper. Jag fick naturligtvis skriva, för de tyckte jag hade en fin handstil.

Och i förrgår drack jag från Idas vattenflaska, vilket jag nog inte skulle gjort... Emme hade druckit ur den också, som hade ont i halsen och igår hade jag fått detta. Och hon hade inte ont i halsen längre. He he. Så det har jag nu fått i mej och en slänga av förkylning också. Usch. Går och nyser hela tiden....

Idag när jag vaknade första gången, så hade min tunga blivit alldeles torr. Jag hade sovit med munnen öppen, eftersom det var så svårt att andas med näsan. Förkylningen hade blivit värre och jag hade fruktansvärt ont i huvudet. Så jag valde att stanna hemma och Stefan hade ont i magen. Så vi satte oss vid teven och tittade på julkalendern, som är ganska bra :) Jag gjorde gröt till honom och jag åt knäckebröd och kaviar med färskost. Mums. Kollade sen på Anne Franks sista dagar, men Anne Franks dagbok är mycket bättre än denna. Man får följa Miep Gies, som håller Annes familj gömda. Man får inte veta så mycket om Mieps liv...

overandout.

Kommentera här: