min data är kommen

Fick idag ett glädjande besked. Min nya laptop är kommen och ligger nu hemma hos mej i Ljungby. Orkar inte vänta till imorgon, då vi ska åka hem till mej. Vill ha den nu, nu, nu. Det som kanske inte är så kul, är att jag ska flytta över mina grejer till den nya datorn från den gamla. Ja, det är ju inte lite grejer. He he.

Ja, imorgon är det ett nytt år. Eller ja, efter klockan tolv imorgon är det ett nytt år och det betyder att man börjar om på nytt. Och jag ska ha ett nyårslöfte. Kommer ihåg då jag hade det i 15-16 årsåldern. Hade godis och läskuppehåll i ett år och skulle då få en 1 000 lapp. Och jag ska göra detsamma igen. Ett godis och läskuppehåll i ett helt år, men denna gång är inte min hållhake pengar. Nej, denna gång är det en förlovningsring. Ja, Stefan har lovat mej att om jag klarar ett helt år utan godis och läsk och allt det där, så ska jag få en ring som ett tecken på vår kärlek. Ja, tyck nu att det kanske är en dum hållhake, men jag vill så gärna förlova mej med min Stefan och detta var hans idé. Visst, förlovning blir de förr eller senare oavsett nyårslöfte, men förlovningen är närmare än vad jag trott. Fin present.

Imorgon åker vi till Ljungby för att fira nyår. Och tycker det var synd att inte min vän Nicco kunde vara med på den dagen, men vi blir ett gäng i alla fall. En lugn firing tillsammans med mamma och pappa och syster och deras 4 vänner. Inget märkvärdigt och det är jag glad för.

Stefan är idag och jobbar. Så jag sitter här och skriver. Tittade på Irene Huss - den krossade tanghästen tillsammans med Nilla. Den var bra. Och bakade mina Rocky Roads igår, de blir mycket goda. Ska baka en till sats idag som jag imorgon ska ta med till Ljungby.

Recept:
ca 14 stycken
600 g mörk choklad, 70 % (men jag tog vanlig Marabou choklad)
2 påsar Dumle
2 nävar minimarshmallows
1 näve saltade jordnötter
(1 näve pistagenötter, det får man välja som man vill, jag tog inte med det)

Gör såhär:
1. Lägg chokladen i ett vattenbad.
2. När chokladen smält helt, häll i en ingrediens i taget och blanda.
3. Lägg i en klick i formar och låt stelna i 40 minuter.

Inget svårt recept alls och goda är dem också.


overandout.


1 Caroline:

skriven

haha joo men precis som du sa, rolig stundvis :D

2 Emelie:

skriven

Det låter gott! Blir sugen på att baka lite. :)

Kommentera här: