där regnbågen slutar.

Nu har jag läst klart boken Där regnbågen slutar som är skriven av min favoritförfattare Cecelia Ahern.

Boken är skriven i brevform, vilket jag först tyckte var lite jobbigt, eftersom man inte får veta vad som händer på vissa tillställningar som dop, födelsedagar eller bröllop. det får man veta efter i breven. Boken handlar i kort sammanfattning om bästa vännerna Alex och Rosie som har varit vänner sedan de var 5-7 år gamla. Man får följa med i deras liv upp till att de är 50 år gamla och de skiljs åt när det är dags för college. Alex pappa har fått ett jobb i Boston och måst lämna sitt hemland Irland för sin pappas skull. Och när det är dags för studentbalen för Rosie, missar Alex sitt flyg, vilket gör att både Alex och Rosies vänskap förändras för alltid.

På en vecka läste jag minst 30 sidor. Helt sjukt bra bok! Den är på 434 sidor och är väldigt finurligt skriven. Först förstår man inte varför man läser bara en massa brev, men i slutet får man veta varför. Boken är väldigt rolig och det går upp och ner med hur mycket man vill läsa. Men för min del har jag velat läsa i stort sett hela tiden. På bussen, när jag går, innan jag ska sova, när Stefan är på datorn och jag har tråkigt och när vi ska se på teve har jag läst denna bok! Jag tyckte om att man fick följa med genom alla de 52 åren som boken skrevs om och vad glad man blir i slutet :)

LÄS DENNA BOK FÖR TUSAN ;)



I helgen har det
varit mycket trevligt. I fredags blev det myspys, lördagen vid femtiden skjutsade vi mamma och pappa till Södra Ljunga där det var julbord. Efter vi lämnat dem, körde vi vidare mot Ljungby. Hämtade Nicco och skulle äta. Tänkte först Peking, men den restaurangen hade visst brunnit i eller nått. Så vi gick vidare till Charlie´s, men där var det fullbokat. Så det blev Le Chef. Pizza och lite olika rätter varje dag. Pizzan mellan 50-80 kr och den maten som serverades för dagen kostade 150 kr... Vilket tror ni att vi valde?! Pizza såklart ;) Det var inte så mycket folk där, men ändå så var servicen väldigt dålig. Men såg nu idag att de sökte efter personal. Drickan kostade ungefär 30 kr och jag tog en pizza med tomat, ost, skinka, lök, champinjoner och gorgonzolaost. Ganska god pizza. Stefan åt upp min sista bit, för jag var så mätt.

Efter detta gick vi vidare till Maxi, där vi först skulle köpa min favoritglass Ben&Jerry, men vi bestämde oss istället för marängsviss. Första gången jag ätit med krossad hasselnötter i. Mycket gott. Och vindruvor, helst kärnfria, är ju ett måste i marängsviss. Jag köpte också 20 stycken vykort. Så igår skrev jag 16 stycken julvykort och jag 4 kort kvar att skriva. Vet dock inte vilka som ska få dessa 4 kort... Får väl se. Hela släkten ska få i alla fall och lite vänner.

Efter vi ätit marängsviss och checkat vad som fanns på teve, tänkte vi köra hemåt. Men ja, vi skulle hämta syrran vid kvart i ett i Pjätteryd, så vi väntade. Så vi hängde med Nicco och tankade sin bil och sedan körde vi runt en halvtimme i lilla Ljungby. He he. Det var kul att bara åka runt lite, var längesen man gjorde det. Men ja, vad finns det att kolla på?!

Var hemma vid klockan ett, då vi gick och la oss. Jag somnade från Ljungby till Pjätteryd, så Stefan väckte mej då och då för att få veta vart han skulle köra. Stackarn.

Denna vecka är lugn. Inga prov eller något. Har köpt Ashlee Simpsons nya album. Och jag ska göra en budget för en hel månad. Wow. Det ska Stefan också göra. Jag kan inte hålla i pengarna... ha ha.... Jo, man skriver 1,2,3,4 på fyra kyvert. Sedan dela man upp pengarna, så att det blir jämt i varje. För mej då kommer det bli nästan 300 kr per vecka att handla för. Det borde väl räcka? Jag har liksom inte handlat kläder för det dem andra månader, bara till ren skit. Sådant man egentligen inte behöver köpa. Och nu denna månaden, är det bara julklappar hit och dit. Då kan ingen kalla en för egoist! Nu tänker man bara på andra, men den där jävla rosa julgranen ska jag ha!!!

overandout.

Kommentera här: