fin helg.

Ja, i fredags fick jag se manuset till vår talkshow The Dead och som spelar värden eller vad det heter till programmet, har ju mycket att säga. Men jag tror att jag kommer att klara detta :) Vi ska spela in nu på fredag, så jag får sätta mej ner och titta igenom alla repliker innan dess. Dessutom ska jag ha kort i handen med en bit av manuset, så det måste jag också göra klart.

På Svenska B gjorde vi frågor till Realismen & Naturalismen del 1. Jag gjorde klart dessa frågor i helgen, så jag ska skriva ut dem imon och lämna in till Jennifer. Jag älskar att få tillbaka uppsatser man gjort och få se betyget. Det är det roliga :) Fick VG på mina filmrecensioner, ganska bra... Eller ja, klart det var bra. Jag vill ha VG i betyget i Svenska.

Efter Svenskan tog jag bussen hem och började packa ihop kläder till då Lars skulle komma. Vi skulle på Wapnö och deras julmarknad. Gratis inträde, gratis mat och det är för att Lars jobbar där. Gött. Det blev också mycket att skriva in i min kalender:
  • 29 november ska vi till Danmark.
  • 9 eller 10 december ska vi på Luciakonsert på Halmstads Teater. Beroende på om vi får biljetter dit eller inte. Jag var med där när jag gick första året på gymnasiet, men jag hoppade av i tvåan, då vi hade sjukt mycket läxor :(
  • 12 december, gratis konsert med Tripple & Touch + Pernilla Wahlgren, Linda Lampenius och någon Hanna. HFAB är det som har 800 biljetter och det är först till kvarn som gäller.
  • 17 december kommer ett medium komma hem till oss för att vi ska på bekräftat eller så om vi har spöken i vår lägenhet. Usch. Vi får se hur detta slutar.
Så där ligger det till. Mycket som sagt, men det är bara roligt :) Sen ska vi bo hemma hos Lars i fem dagar eller så, för han ska opereras och vi måste hjälpa han med diverse saker.

Julmarknaden ja. Det var mycket mysigt med alla ljusen överallt. Man fick julstämningen, även om det är typ flera veckor kvar till julafton. Vi åt på Wapnö Slott och där spökar det sägs det. Man har hört hästhovar och dess vagn köra nerför vägen och dörrar har slåtts igen osv. Usch. Jag tog våffla - så otroligt god sådan också - Stefan tog gröt och skinkmacka och det gjorde även Lars. Jag tog också en skinkmacka och den var mycket god den också. Sedan gick vi runt lite och tittade på när korna blev mjölkade, vilket var coolt att se, eftersom det var en bra teknik. Sedan tittade vi på BB som är korna som är dräktiga och en annan avdelning med bara kalvar. Lite sjukt att de separera mamman och kalven sådär... Sedan fick vi se mejeriet och så. Gick och titta på all utställning av hantverk och mat. Vi köpte bara cashewnötter med vit choklad på.

Efter detta åkte vi och handlade, då vi köpte en paket med Piggelin. Mums. Istället för godis var detta. Sedan körde vi hem till Lars, då vi tittade på teve och myste. Jag och Stefan alltså ;)

I lördags åkte jag och Stefan till Helsingborg. Först var vi på Bauhaus och handlade tösalt till Lars. Jag köpte en rosa lampa med massa glitter på. Ursnygg! Sedan körde vi till IKEA. Där handlade vi bara en serveringsvagn som Lars ska ha då han opererats. Sedan åkte vi hem. Då Rickhard skulle äta med oss. Det blev spaghetti och köttfärssås för mej och Stefan och potatis och kotletter till gubbarna. Jag försökte göra mammas recept på portovinssås eller vad det hette. Njaa. Riktigt lika god som mammas blev den ju inte :/

På natten fick jag så ont i huvudet och jag mådde illa. Detta var nog för att jag ätit otroliga mängder av Piggelin. För högt blodsocker då. Och ja, det vill jag inte vara med om igen. Uch.

Och igår klippte vi ner lite granris som både Lars och Stefans farbror skulle ha. Vi la det på trappan till Lars och jag sopade bort snö. Mysigt var det. Sedan lagade vi mat. Det blev Stefans luffiga potatismos med köttbullar och kotlett. Sedan framåt halv sex tiden åkte vi hem till Halmstad igen. Då jag var tvungen att se One Tree Hill. Det händer ju så mycket i den serien!

Idag har jag haft franska, prov på torsdag. Det kommer gå bra känner jag :)

overandout.

Kommentera här: