vilken dag.

Ja, när man står och ska ta bussen till stan, så kommer man på att man inte har nått busskort. Kul. Ringer Stefan som jag vet var på väg till Falkenberg. Han sa att jag skulle kolla i jackfickorna om jag hittade lite pengar. Jag hade själv 8,50, men det räcker ju endå inte när jag ska äta lunch, måste ju till skolan då. Dessutom måste jag ju komma hem. Så jag ger upp. Tar telefonen och ringer till min handledare som idag var trevlig... wow. Hon sa "Hej Jennie" jätteglatt. Så jag fick vara hemma.

I ungefär tre timmar med pauser, skrev jag äntligen klart min uppsats i Engelska B. Det var skönt. Känns dock inget bra. Men jag får se. G kan jag i alla fall få :) Nilla kom hem vid tolv, då vi åt och sedan gjorde hon kladdkaka. Mums. Jag spelade TheSims2, vilket jag gjorde i typ två timmar ^^. Tänk vad tiden går när man spelar. Hehe.

Jag har inte vatt hemma i Ljungby på två veckor. Känns trist. Jag klagar absolut inte. Jag trivs så himla bra med att bo ihop med Stefan, men man vill byta miljö ibland. Och att åka hem till min familj över en helg skulle inte vara fel. Missade min syrras 21 årskalas ju :/ Jag saknar min lille Siddi och när jag är hemma, saknar jag min lilla Lilly. Dessutom saknar jag de fem nya småttingarna..

Igår var det en sådär bra dag. Min handledare var som sagt lite sådär småsur mot en. Hon gav mej bara skitjobb, som att packa upp varor. Gjort sammanlagt sex vagnar fullt med varor. Jag är duktig. Jag menar, om man får en praktik i en affär, hur får man då lusten att börja jobba där när man får sådana uppgifter? Att packa upp varor kan väl alla? Man vill ju inspireras och kanske söka jobb där sen, tror knappast någon gör det när man bara får packa upp varor...

Blev lite sur på henne också. För jag har ju en timmes lunch och bussarna går hel och halv där utifrån. Vilket gör att jag missar hel bussen vid elva, eftersom jag bara få gå vid elva. Och då får man vänta till halv bussen, och då har man ju ingen tid alls att äta på. Är ju inne vid skolan kvart i och sedan börjar man ju vid tolv igen... Gah! Hon kunde inte ens släppa mej för att ta bussen liksom... Igår släppte hon mej motvilligt vid kvart i för att ta hel bussen. Visst, det är arbetsgivarens regler som gäller och inte skolans, men vafan. Jag har inga pengar så att jag kan lägga ut själv och dessutom, om jag ska ha matersättning från skolan, måste jag ha kvittot, som jag inte har pengar till att köpa.

Nåja... Imorgon åker jag och Stefan på vår äppelodlingsresa. Har ju haft mycket motgångar för detta i skolan. Fick ju inte ledigt, eftersom jag haft mycket frånvaro då jag vatt sjuk. Men jag ska skärpa mej. Och detta är sista gången som jag tar ledigt.

overandout.
1 fia:

skriven

fin blogg

2 H*:

skriven

- så surt att glömma buskortet /;

Kommentera här: