min julafton

Dagen började alldeles för tidigt tyckte jag
Klockan var halv åtta och folk väckte mej. Halv nio var det frukost hos farbror i grannhuset och jag var skittrött. Gjorde mej i ordning och sen drog vi oss inåt mot farbrors hus. Hade med oss en julklapp till lille Zeb, deras hund. Två hundben. Han la sig och åt upp det på en timme minst.

Fick en enkel julfrukost
Såsom med ägg, julskinka, prinskorv, köttbullar, gröt och sill. Mumsigt. Fick sedan pepparkakor, Aladdin choklad och kaffe till 'efterrätt'. Sedan drog vi oss in till oss igen runt elva tiden, då Stefan fick sitt hår klippt. Sedan dukade vi upp till 21 personer. Runt halv två tiden körde vi mot Ljungby och hämtade Nilla. Det var ett tag sedan nu som vi sågs, så det var roligt.

Hemma gjorde mamma lite mat
All julmat skulle stekas och kokas och allt annat som hör därtill. Min moster Birgitta och hennes familj kom först tillsammans med min måffa. Alla satte sig inne i storarummet för att kolla på den traditionella Kalle Anka. Sedan gjorde mamma och moster all julmat och vi tog att bara lugnt. Innan vi hade hämtade Nilla, hade vi lite julklappsutdelning hemma. Fick då Paris Hiltons biografi, Breaking Dawn, mascara, nagellack, presentkort på fotohuset (för framkallning av mina bilder), en stor nalle och den pläd jag gått och trånat efter. Finfint!

Folket kom
Och vi började äta, runt halv åtta tiden kom min moster och hennes familj. Efter maten umgicks vi och sen runt nio, halv tio blev det dags för resterande julklappar. Ja och när Nilla kom hem innan på dagen, gav hon mej en present direkt och sa 'denna har du väntat på i en evighet nu, men du kanske borde gå ut så att du inte skriker alldeles för mycket' och då fattade Stefan och mamma vad det var och sa att jag borde gå ut, för de vill inte höra mitt skrik. Så när jag visste vad det var, blev jag jätteglad och skrek gjorde jag en liten snutt. Det var nämligen Calle Kristianssons album :D Fan, en av de bästa julklapparna för igår. Sedan fick jag ljuslyktor, vantar, presentkort på IKEA och Lindex, The Sims 3, glas med fotomotiv på mej och Stefan. Fina presenter :)

Åt gröt
Och sedan hade vi 50kronors paketen. Sen tre jular tillbaka, har vi börjat med detta. Alla i släkten köper en varsin julklapp för 50 kr ungefär. Sedan lottar vi ut detta. Varje år brukar vi ha en olik lek. Detta år blev det att alla fick ett nummer, sedan drog syrran från en annan skål vem som fick ta först. Jag hade nummer 3 och fick välja lite i slutet. I mitt paket var det en kortlek - i XL format. Riktigt cool sådan. Finns på Lagerhaus att köpa :)

Mindre kul
Var att min kamera gick sönder. Hade glömt att lägga den i mitt fodral i trappan, så den låg där utan skydd och ner går Findus och ser det där skitroliga snöret som är på kameran - och så klart ska han leka med det. Ja, resten kan ni själv räknar ut, han puttar ner den för trappan och skärmen blir sprucken. Den funkar, men jag ser knappt inget av vad jag tar. Inget kul alls. Sedan åkte alla hem runt halv tolv tiden.




Min frukost.


Chrille, tvillingsyster och syster.


Faster E, Martina och Kusin Magnus. I bakgrunden farbor Kjell.


Stefans hår ryker av.






Moster och kusin.


Nilla, Solli och pappi.


Julklappar


Mera juklappar


Mums


Vi <3


Julemat


Stefans julklapp från mej, en av dem. Han fick ett signerat foto av hans favoritband Eldkvarn.


MUMS!


Min nalle från Stefan :)


Min nya parfym


Nya böcker.


Nya pläden från Stefan.
1 azraaa:

skriven

sv: hehe okej vad bra :)

händer idag ?

2 Anonym:

skriven

men gu så mysigt ni verkar ha haft det :D sjalen var ju skitsnygg :D

3 ERICAPERZZON:

skriven

Lät som en mysig jul:) Tråkigt med kameran:/



Svar: bara bra var den:) gick lite för fort dock:P



/E

4 sarah:

skriven

sv; okej, ja dt var ju inte bra.. Själv vill jag köpa en systemkamera, vet inte om pengarna räcker till men får hoppas, haha! :)

5 Malin:

skriven

Hej!:)

Ja det hade jag, och du med hoppas jag!

Jag mår bara bra. Själv då?

Kram

6 - Alexandra!:

skriven

Guu, vilken lyxfrukost!



Åh, så roligt att du fick en sån efterlängtad, eller oväntad, julklapp! Calles skiva tänkte jag på då. :)



Jag gillar de där julklappslekarna, där alla köper en julklapp för samma summa och sedan på något sätt delas de ut. Det ska jag försöka införa i min släkt. ;D



Oj, nej så tråkigt med kameran! :(



Riktigt härliga bilder alltså!

7 LINDA:

skriven

Jaa samma här! Man har ju inte direkt gått och lagt sig tidigt nu dom senaste dagarna :P

Julen har varit hur mysig och bra som helst tycker jag! Din då? :)

8 gabriela:

skriven

jo den var jättemysig :) och dej behöver jag inte fråga, för det ser jag här XD

kram

9 Vanessa:

skriven

Svar; Hej ! ja tack, hoppas dsm ;) bara bra, dd ?

Kram

10 angelica:

skriven

Oj det var stor släkt :)

11 Anonym:

skriven

kikar in - önskar en god fortsättning

Haft en bra jul?



många varma kramar Jessica

http://jessicalillsmeds.se

12 Malin:

skriven

Haha ja den är lite rolig tycker jag :)



jag vet faktiskt inte vad som händer än, men fest blir det :) för dig då?

13 Malin:

skriven

Okej :) mysigt det också ju!

puss

14 julia:

skriven

Gud vad mysigt! Fina bilder..

God jul & gott nytt år!

Kramiz

15 LOSAN:

skriven

Bra album du fått ^^

Kommentera här: