hemma efter en trevlig kväll

Idag åkte vi in till Ljungby stad
Jag handlade bland annat schampoo, strumpbyxor och en tidning. Stefan köpte lite han också och dessutom skulle jag byta en bh på Lindex som jag inte hade provat innan och ja, jag hade tagit för liten storlek. Men, jag fick tillbaka mina 179 kr och jag roade mej av dem :)

Åkte hem igen
Och gick runt kvarteret med farbrors hund Zeb och vi hade också med oss två katter, Molly och Bianca. Lite kul att alla våra katter följer efter oss. Sedan duschade jag och gjorde mej iordning inför kvällen. Vi skulle på kalas till kusinen som fyller 25 år den 9 februari, samtidigt som mina barndomskamrater och tillika tvillingarna Julia och David. De fyller då 19 år. Grattis till dem i förskott! :)

Vid halv fem åkte vi
Och en del gäster hade redan kommit. Så tog vi för oss av maten när alla hade kommit, vi var ca 30 personer. Det blev tre sorters olika pastasallader, bröd och kex, tsatzikisås och sallad + kycklingklubbor. Mycket gott. Till det drack jag en cider, skogsbär, vilket jag egentligen inte tycker om, men för stunden var det gott.

Tittade på Melodifestivalen
Och tyckte mest om Emilias och Alcazars bidrag, men varför har de alltid de dåliga i första deltävlingen? Petra Mede verkade dessutom lite lost. Vill ha Luuk tillbaka! :) Caroline af Ugglas låt var inte alls bra och Scotts tyckte jag var dåligare än förväntat.

Pratade med mina två mostrar Marie och Birgitta
De gav mej så fina ord om min krönika och vi pratade om måmå. Lite andligt. Jag sa också att jag skulle skriva en krönika om måmå.

Sedan blev det godis och chips
Och jag åt popcorn och ostbågar. Lite får man unna sig. Sedan var det dags för tårta och kaffe. Mycket gott det med. Fick idén om att börja äta GI-metoden. Alltså inga kolhydrater. En av mina kusiner gör visst detta och han har gått ner 6 kilo på tre veckor! Så det är mitt mål - skita i pasta, ris, potatis, bröd och istället äta sallad och kött. Usch vad gott!

Gick upp och lirade Guitar Hero
Jag spelade med min kusins pojkvän och jag vann inte. Men jag är inte förvånad. Sedan spelade Stefan och kusinens pojkvän och gick sedan ner och såg en bit av Pink Panther innan vi körde hem vid halv elva.

Nu sitter jag här
Och jag ska alldeles stax gå och nanna. Ville bara tacka mina mostrar för att ni stöttar mej! Och har fått ytterligare 3 bokbeställningar :) Tack alla andra för en trevlig kväll! <3

overandout
1 Fia:

skriven

Luuk var mycket bättre!

Jag testade att bara äta sallad och kött för några sommrar sedan och jag fick ner 10 kg, dessutom älskar jag sallad och kött så det var inga problem:) unnade mig något på helgen, men annars var det est det som gällde, och frukt:)

Kommentera här: