minnen

Kom på att jag har så mycket bra minnen i mitt liv.
Men det som slår allt (förutom att jag träffade Stefan) så är det då jag, Mia och Nicco var på Sävsjöfestivalen 2007. Artister som The Ark <3, Takida, Sebastian, Sahara Hotnights var där. Vi packade väskorna och drog till Sävsjö för 3 dagar, en hel helg med bra vänner, cider och musik. Underbart. Men ja, vad händer? Min kamera går sönder, så alla tre får köpa en engångskamera, som tar skitbilder. Men en del blev faktiskt bra.

Vi hyrde en stuga för 4 personer på en camping i närheten av festivalen.
Och jag var så glad för att jag skulle få se mina älskade The Ark. De jag trånat efter att få se sedan It takes a fool to remaine sane fanns ute i butikerna. Goosh. Det bandet är mitt favoritband som jag följt under hela min uppväxt och sett den bara en gång. Förjävligt. Jag kommer en gång då jag ville så dem med Nicco, men jag var för ung, 13 var jag nog och mamma sa att jag skulle få deras nya album istället. Det lindrade såren en smula.

Vi drog oss in till festivalen en timme innan eller så.
Fick ett festivalband runt handleden som jag hade på mig till ett och ett halvt år senare. När vi kom in, stod Sahara Hotnights som var skitbra och då visste jag inte att Visit to Vienna skulle bli min och Stefans alldeles speciella låt som jag tror han skickade till mej och sedan var den vår. Ni förstår. Och efter det kollade vi på ett band bakom den stora scenen och vid klockan elva tror jag det var, så stod de på scenen. Gåshuden fanns där under hela konserten och jag har nog aldrig skrikit och hoppat så mycket som jag gjorde då och jag sjöng med i alla låtarna. Då var jag lycklig som fan. Och resten av banden dagen efter, kunde gå och lägga sig, för jag hade fått se mitt. Jag köpte en pin och en tygväska ifrån deras försäljningsstånd. Jag ville ha allt. Men jag hade knappt inga pengar. Fan.

Efter den helgen var jag nöjd för hela mitt liv.
Men inget säger att jag inte kommer se dem igen.

overandout.


Kommentera här: