åska och regn

Heeej! Igen.
Dagen började idag med att mamma skriker och frågar om vi är vakna. Klart vi var. Klockan nio blir man vaken, då massa andra är uppe och härjar. Man får inte sin skönhetssömn är inte. Man tänker lite "vi har semester, varför inte ta lite sovmorgon då?". Men nej. Det går ju absolut inte. Stefan gick upp före mej och jag låg kvar en stund. Men jaa, jag ville ju inte plocka in hela frukosten själv, så jag gick ner. Och jag fasade det som skulle komma. Jag och Stefan skulle rensa och rensa inne på mitt rum. Det ska bli fint :)

Efter frukosten skulle mamma och pappa till Halmstad
Och så började vi att rensa. Mitt skrivbordet fick rensas ut först, eftersom det är den möblen som ska åka bort från mitt rum. För gott. Samtidigt vill jag ha den kvar, eftersom det är väldigt bra förvaringsgrej, men den tar för mycket plats. Och sen flyttade vi in bokhyllan. Och började fylla på med grejer. Jaa, vi har ju inte målat ännu. Men tycker det är synd att det ska stå där nere och ta upp en massa plats, när det är min och Stefans grej. Det är ju bara till att flytta skiten om den är ivägen sen för målningen juh!

Åskan kom och gick
Och likaså gjorde strömmen. Det har blivit väldigt känsligt med åskan och ström faktiskt. Vetifan varför. Syrran kom hem och vi gjorde mat. Ärtsoppa och pannkakor. Mums. Kommer ihåg det på bion igår. Då filmen skulle börja, efter reklamen, så kom det in en tjej och sa att hon skulle vara kvällens någonting. Och sen kom det såklart ÄNNU mer reklam. Men bara mysigt. Ska i alla fall se "Sommaren med Göran" eller vad den heter med Peter Magnusson. Joo, då när alla var tysta, då de visades vilket filmbolag som hade The Proposal, så var alla tysta. Och då, började jag och Nicco asgarva. Ha ha. Aja, pinsamt? Kanske.




Kommentera här: