jag längtar till måndag!

Heeej :)
Idag har det varit en varm dag. Minst 25 grader, så man behöver inte åka utomlands för att känna på medelhavsklimatet. Man har ju det hemma :) För en stund i alla fall! Man vet aldrig vad som kan hända. Jag har i alla fall blivit liite solbränd, men bara ovanför brösten. Förra året, när vi var på en auktion så blev jag jättebränd. Jag gjorde liksom ingenting, bara gick runt i hettan ^^. Hatar att ligga på stranden i flera timmar, svettas och bli solbränd.

Igårkväll
Ringde jag min gamla mattant. Jag träffade henne på det 60 årskalaset vi var på i slutet av maj i år och hon ville så gärna ha en bok då. Så igår ringde jag henne och frågade om hon var hemma och det var hon. Så vi körde dit och vad glad hon blev. Jag fick 40 kronor mer än vad jag skulle ha, eftersom hon sa att hon tycker så mycket om mej. Sådana ord värmer! Och hon fick min krönika som jag skrev i Smålänningen. Eftersom mamma sagt att hon ville läsa den. Efter det vattnade vi på farfars och farmors grav (känns konstigt att säga farmor och farfar, eftersom jag aldrig träffat dem) och sedan körde vi till mamis och papis kompisar. Hon skulle också ha en bok och vi blev bjudna på fika. Smakade Digestive som var doppade i choklad. Mums.

Idag
Vi åkte till Halmstad och jag kände redan att hemlängtan kröp fram då jag satte mej på bussen. Jag ville bara sätta mej i mammas bil och hänga med henne och handla, istället för att åka till Halmstad. I och för sig, vi skulle bara vara här över helgen, men i alla fall. Jag har starka känslor på att flytta hem och då ska givetvis Stefan med mej. Vi får se. När vi kom till Halmstad var jag glad. Jag hade sovit hela vägen, så jag var inte sur eller så för att jag var trött. Vi åkte till Flygstaden för att handla lite mat. Och jag handlade nya In Touch. Blev lite chockad idag på morgonen då Stefan väcker mej och säger att Michael Jackson är död. R.I.P 1958-2009. Jag har aldrig varit ett fan av honom, men en del låtar har jag allt tyckt om. Som The way you make me feel, Thriller och The world eller nått.

På måndag
Då ska vi hem till Småland igen och vad jag längtar!

overandout,
jennsiii
♥♫


Kommentera här: