eriks kommentar

Igår fick jag denna kommentar av Erik (johanerik.blogg.se)
Under dagen hade jag varit arg för hur han var hänsynslös till att lägga upp en bild på en överviktig tjej. Jag tog åt mej, eftersom man gör inte så. Jag skrev senare på kvällen om det i min blogg - igen - för att jag trodde att han gjorde det för att få kommentarer. Här är hans svar:

"Jag skrev inte ett inlägg för att få kommentarer. Jag skrev heller inte ett inlägg för att attackera överviktiga eller göra människor upprörda.
Jag skojar lite med en brud som gav mig mindre, eller inget alls, benutrymme.

Fast måste erkänna att jag fnissar lite av alla arga kommentarer och dödshot."

Min kommentar tillbaka:
Skulle det här vara kul? Åkej om ni hade skojat om det sinsimellan, men att lägga upp foton på henne så att hela världen kan se, gör det mindre kul! Man gör inte så! Och varför la du upp bilden isf om du inte ville göra människor upprörda eller få kommentarer? Du kunde lika väl bara nämt om vad du hade "varit med om". Du anar inte hur mycket skit man får för hur man ser ut.

overandout,
jennsiii
1 Erik:

skriven

Hela världen kan se?

Tror det är större chans att fler folk ser henne på gatan än i min blogg.

De där bilderna är dessutom ganska anonyma av henne.

Är ju inte så att jag kommer skriva ut namn och kontaktuppgifter.



Tror hon kan ta det. Hon är ganska hänsynslös och tar mycket plats i klassrummet. På många olika vis.



Tycker vi lägger ner. Andas. Jag fattar poängen.

Tack för länken.

Kommentera här: