studenten

Ja, jag vet inte om jag redan tagit upp detta
Men nu kommer allting som handlar om min och Stefans student att göra!

Menyn:
- Välkomstdrink av cider och bär, någon snygg dekoration.
- Smörgåstårta, pastasallad, bröd, dressing. Något vegetariskt till Nilla.
- Snacks.
- Tårta och kaffe.

Innan
Nu har vi fått in sammanlagt 42 stycken (jag och Stefan är inräknade) och 27 stycken, kanske 29, kommer inte. Två stycken har inte anmält sig ännu. Så 42 kommer vi att bli på mitt och Stefans studentkalas. I början tänkte vi ha namnlappar. Rosa för min släkt och blå för Stefans, men eftersom 27 stycken inte kommer och två som inte anmält sig, har vi bestämt oss för att inte ha namnlappar. Det var sagt att de skulle få skriva sitt namn och kanske någonting om dem själva, men jaa, man kan inte ha det då 31 av dessa är min släkt och då återstår det 11 stycken från Stefans.

Vi vet ännu inte
Om vi ska ha tipsrunda eller inte. Vi kanske drog för snabba slutsatser och hade för stora förhoppningar på att så många ska komma. Vi gjorde 12 frågor där det bara handlade om mej och Stefan, men hur kul är det nu då? Dessutom tror jag inte att alla kommer att gå det. Men lite kul ändå. Vad tycker ni? Snälla bara skriv något om vad ni tycker.

Tårtan
Studenttårtan ska ju egentligen vara en studentmössa, men vi vill nog ha en vanlig jordgubbstårta. Jag hade drömmen om att ha en typisk amerikansk tårta med sockerpasta  och chokladtårtsbotten, men ja, så blir det inte. Antingen en jordgubbstårta eller en Operatårta som är sockerkaksbotten, hallonsylt och vaniljkräm med marsipan på. Vi får se. Ska beställa det nu i veckan. Vi får se :)

Snart ska vi handla in det sista
Såsom tårta, bordsdekoration, dricka, mat etc. Jag är så nervös för allting. Hoppas allting blir underbart!

Den 8 juni
Ska vi ha avslutningsmiddag på Restaurante Italy Piccolo i Halmstad och jag valde meny två.
- Förrätt: Något med mozzarellaost och soltorkade tomater.
- Varmrätt: Örtmarinerad kyckling med potatisgratäng.
- Efterrätt: Chokladkaka med grädde.
Denna meny valde jag för att de två sista rätterna var det som jag fastnade för. Resten verkade inte alls gott. Jag skulle vilja blanda från alla tre menyerna, men ja, det fick man inte ^^.

Den 12 juni
Då är det dags, studenten. Nästa helg (den 6 juni tror jag) ska jag försöka färga mitt hår. Det ska vara alldeles fresch. Denna gång blir det lite vågat. Lite rödbrun, men som jag alldeles älskar. Får väl se hur det blir. Förhoppningsvis kommer Nicco hit och färgar det åt mej.
Klockan 08:15 Dagen börjar på skolan.
Klockan 08:30 Frukostbuffé.
Klockan 09:30 Fotografering utanför skolan.
Framtill klockan 11:00 blir det uppträde från lärare och elever, tal och öva studentsång.
Klockan 11:00 DAGS FÖR UTSPRING!
Klockan 14:00 Alla studenter samlas inne i Norrekattspark
.
Klockan 16:00 Kalaset börjar!

Sedan är man arbetslös....

Men
Jag och älskling har inga planer på att gå åt varsitt håll. Nej, vi tänkte - ifall vi inte får jobb i Halmstad - att vi söker jobb i Norge. Sedan får vi se.

overandout,
jennsiii



1 Emelie:

skriven

Sv. Jag vet inte alls vad de kommer säljas för, men runt 15 000 kr. De är inte mina, det är bara vår hund som är pappa till dem.



Men visst är de söta :)



Puss

Kommentera här: