fredag

Äntligen helg kanske för vissa
Men jag och pojkvännen ser det mer som att 'äntligen är mamma och pappa hemma hela dagarna'. För det kan bli långtråkigt att inte göra nått speciellt om dagarna. Men nu kommer mamma och dem vara hemma och imorgon ska vi åka och handla :) Det ska bli najs. Ska inhandla lite såsom tidningar, kattgrus, ljusslinga.

Ska idag lägga in missungarna på blocket
Ska sälja dem för 100 kr/st, vill helst sälja dem för mer, men då kanske ingen vill ha dem. Och helst två och två vill jag sälja dem. Jag hatar att skilja dem åt. Och sen vill jag så gärna få bilder på dem när de är i sitt nya hem. Har ganska höga krav ser jag nu, men just för att de är ju mina små bebisar. He he.

Har gjort en otrolig efterrätt
Tror det var på mammas jobb (en gymnasiesskola med bland annat hotell- och restauranglinje) där de gjorde denna efterrätten. Mycket julig sådan. Vi vispar en förpackning med vaniljvisp hårt och krossar pepparkakor. Sedan lägger vi i detta i vaniljvispen, vänder ner det och häller i lite kanel eller ingefära. Går bra med båda. I med detta i en form och in i frysen. MUMS!

Ha en fin helg!

1 Nathalie:

skriven

bara bra :) sj då??

2 Veronika:

skriven

Hej!

Ja det är jättekul !

Allt är bra med mig, med dig då? :)

3 Johanna:

skriven

oj förlåt skrev lite fel.. ja de är självklart du jag menar då...

4 Eveliina:

skriven

heeeeeeej heej jätte monga fin blogg du ohså har . nice. jag bra mår. hur du mår ? jul god !!

5 - Alexandra!:

skriven

Du borde kunna börja att sälja för 100 kr, och se om någon biter på det, annars är det ju bara at sänka, väl? :)

6 DIAMANT:

skriven

jaa..

usch då.. :/ det är just därför alla ifrågasätter vaccinet, biverkningarna... men hoppas du mår bättre!:) vaccinet är säkert värt de i längden!:)

7 FILIPPA:

skriven

söt blogg :)

8 Vanessa:

skriven

Gjort idag?

9 Lena:

skriven

Låter väldigt gott med den där efterrätten. Ha en härlig kväll.

10 CArin:

skriven

mmmm det lät riktigt smarrigt!



Oj tackar så mycket. Jobbigt att inte fattat ett dugg själv om det här : hur man designar en blogg. Fattar nada!

11 Louise:

skriven

Vill ni gå in och rösta på mig som dagens blogg :)! här är länken http://emmelist.blogg.se/2009/november/finalister-i-dagens-blogg-1.html?_tmp=aea26d0191e61dcaac0c162147c2c060d54077d6 skriv bara röstar på nummer 5:)! eller Louiiizee. glöm inte skriva ert namn i namnfältet Tack<3

Kommentera här: