Del 1 - Möt Helena Puhakka

Hennes namn kanske ni känner igen från teveprogrammet Ensam mamma söker 2009. Men vem är hon egentligen? Nedan har jag skrapat ihop helt vanliga frågor. Det här är första delen av tre.

Hej Helena!
Berätta lite om dej själv!

- Oj lite om mig själv!! Svårt att veta vad jag ska säga... Jag är en gla´skit från dom värmlänska skogarna, som älskar livet. Som ni även vet så älskar jag att träna och gillar att hålla mig i trim.


Hur är det att bo i en liten stad som Karlskoga?

- Det är helt okej att bo i en liten stad, risken när man varit med i TV är väl att alla pratar rätt friskt. Osanningar o sånt tjafs blir lätt i en liten stad. Men Karlskoga är en fin stad i övrigt som jag verkligen tycker att folk ska besöka, särskilt på sommaren!


Vad gör du helst en lördagskväll?

- En Lördagkväll, ja va gör jag helst? Om jag har barnen så sitter vi hemma och myser med film o godis. Om jag är själv hemma med Oscar, så är det också mys, ta vara på ensamtiden med honom. Men visst gillar jag att gå ut och dansa ibland med mina otroliga vänner!! Dom är bäst!!

Har du några skönhetstips?

- Alltså jag är ingen skönhetsdrottning... Men jag säger så här, sminka dig inte för mycket.


Känner du att du är en bra förebild för dina barn?

- Jag hoppas att jag är en bra förebild för mina barn, men det är inte jag rätt person att säga!


Har du själv några förebilder?

- Min förebild är min mamma, jag vill också bli så härlig som hon när jag blir 70. Hon ser verkligen inte ut som 70 år.


Vad har du för favoritfilmer?

- Jag gillar komedier, kanske för att jag älskar att skratta. Bröllopsfotografen är ju en klockren film som verkligen speglar småstadslivet.


Vad lyssnar du på för musik?

- Jag gillar mycket olika musikstilar. Så radion går varm hemma. Eftersom det är så blandad kompott där.


Vad gick du för linje på gymnasiet?

- Jag gick handel & kontor, två år var linjen då. Ni vet att jag är ju så gammal så därför kort linje. *ler*

Hur var du i skolan?

- Hur jag var i skolan? *ler* Fortfarande en glad skit, men jag var inte stöddig eller så. Jag var nog rätt snäll och oskyldig i skolan. Men lärarna kommer ihåg mig som glad och pratig.... *asg*

Vad hade du för drömyrke som ung?
- Ja du, jag ville nog bli frisör som många andra småflickor. Men efter att jag praktiserat i en butik när jag gick i 8:an, så bestämde jag mig för att jag skulle jobba i affär eller på kontor. Nu har jag ju mitt drömyrke kan man säga. KANON är det verkligen!!

Är det viktigt för dej att dina barn ha bra betyg?
- Viktigt o viktigt
, men som mamma blir man mer stolt om det går bra för barnen i skolan. Det viktigaste är nog att dom klarar alla uppgifter, sedan är det väl ett roligt plus om dom får toppbetyg.

Hur är det att ha fyra barn i olika åldrar?
Mycket tonårsuppror? Har de alla olika intressen?

- Ibland är det rätt intressant att vara
mamma till tonårspojkar. Men jag måste säga att det är en otroligt häftig känsla att ha en son som fyller 18 år till sommaren. Eftersom jag själv känner mig ung i sinnet. Tonårsuppror vet jag inte om jag har varit med om, men tonåringar har väl svårt att förstå ibland att dom faktiskt fortfarande är barn. Jag älskar att vara mamma och alla mina barn har olika humör och är verkligen olika personer. Joacim gillar att styrketräna, Simon spelar fotboll, Julia gillar att hänga med polare och Tindra gillar sitt simhopp.

Till sista frågan i den första delen:
Har du några visdomsord som du brukar leva efter?

- Jag brukar alltid säga. Fånga dagen!! Du lever bara en gång, så ta vara på livet. Imorgon kan det vara försent!!



Bilden tagen från Helens blogg

 

1 Anna Johansson:

skriven

SV: Idag sov vi länge både jag och sonen, de var skönt. Han ska iväg till sin pappa några timmar idag, och jag ska till ett ställe som heter jobbcenter, de är ävl typ de som händer för mig idag. Vad händer för dig ? :)

2 Hanna:

skriven

sv. vilken härlig tjej hon verkar vara :)

3 Madde-:

skriven

Har ni hittat köpare till alla valpisarna då?Ska du ha en själv kanske?

Det är bara bra med mig,är ju ledig en hel vecka nu så har det gött!



:)

4 pimpXprincess:

skriven

Svar: Det är lugnt, hehe. Nu vet du.



Jodå, det är bra med mig. Lite väl trött bara.

Hur är det själv?



Kram

5 amii:

skriven

sv : okej :)

kan du förklara hur man gör kategorier på bloggen ? :)



6 Diana - Gravid ♥:

skriven

Kul med intervju! =)

7 mallan:

skriven

Sv; så lite så! :)

åh, vad gullig du är! =) ja,det har jag,kan ingenting om det dära med designer,hih :D

stor kram!

8 Linn:

skriven

sv : kul ;) fin blogg du har föresten ! lust att rösta på mig här --> http://hundratusen.nu/#/mix/671U

9 erica:

skriven

sv' ja men precis :)

ikväll ska jag ut sen får vi se vad jag hittar på :) självdå? :) kram

10 erica:

skriven

sv' ja tack det ska jag ha :) du med! skönt att vara hemma ibland :)



jag tyckte den var enkel och bra :) det var lagom mycket så det vart inte jobbigt att läsa eller så :)

11 pimpXprincess:

skriven

Svar: Härligt det :)



Jadu, vi får se. Just nu verkar det bara bli att ta det lugnt.

Vad ska du själv göra?



Kram

12 fanni:

skriven

sv; okej.. synd! ofta folk gör så?

13 Linn:

skriven

sv : jodå det är bra ! fredag ju ;) sj ??

14 S' ♥:

skriven

Hejhej!

Jasså, roligt :)

Hon verkar vara en riktigt kul tjej!



Kram, ha en trevlig helg

15 therese:

skriven

sv: Jaa eller jag läser samhäll-media. :) Okeej har du fortsatt i journalist spåret nu då? :)

16 G A B R I E L L A:

skriven

Svar: Okej, vad härligt. :) Jag var i Ljungby på en tävling en gång :)

17 malin:

skriven

Söt blogg!:D Trevlig helg! /malin<3

18 ISABELLES FOTOBLOGG ♥:

skriven

Nej i helgen blir det rätt lugnt, vara med lite kompisar & så :))

Kommentera här: