Mormor Majs begravning

Nu har jag bytt tillbaka designen, vad tkr ni?
GRATTIS TILL OLA SALO, 33 ÅR IDAG! <3

Vaknade vid nio idag
Åt frukost, duschade och bytte om till finkläderna. Stefan var verkligen stilig i sin kostym. Blev så kär. Ha ha. Hans bror Fredde såg också stilig ut. Åkte först till blomsteraffären Fritz och köpte fyra rosor, i och med att vi inte visste vilken färg kistblomman skulle vara i, så köpte vi ceriserosa rosor. Kanske fel val, men ändå. Hittade inga röda.

Vid St:a Annas kapell
Gick in i 'hallen' där Stefans moster Berit stod och tog emot oss alla. Många kramar fick jag och jag kände mej verkligen välkommen. Sedan gick vi in i kapellets sal. Där stod mormor Majs kista. En ekaktig färg var det, med en kistkrans med orangeablommor. Höstaktigt. Jag fick sitta närmast kistan. Lite läskigt.

Stefans händer skakade
Han som aldrig brukar visa sej svag, men idag var han ledsen. Det märktes. Och gu, det förstår jag! Psalmerna sjöngs, prästen sa fina ord om mormor Maj och sedan var allt över. När min egna mormor begravdes skulle hon ju kremeras, så vi var inte med det där om att begrava någons kista. Men det skulle vi göra med mormor Maj. Lite läskigt att både min och Stefans mormor heter just Maj. Så Maj kommer bli ett namn vi kommer använda i våra barns namn. Absolut!

Vi gick mot graven
Den grav där redan morfar Kjell låg. Hemskt.. typ vandringen mot döden. De firade ner henne och innan dess hade jag inte gråtit. Hade mer stött bort känslorna, eftersom jag då tänkt på min egna mormor. Det var liksom inte min mormor som jag skulle sörja och inte som vi var där för. Men när vi väl stod där vi graven, så grät jag. Vet inte varför det bara kom. Så hemskt tyckte jag.

Sedan gick vi
Nu kändes det bättre, sa Stefan. Och det gjorde det. När man ser liksom kistan inne i kapellet och när den inte är nere i jorden, så är det hemskt tkr jag. Då är det liksom inte över. Vi släppte ner våra rosor också i graven. Fint.

Även om jag inte kände mormor Maj
Så kallade hon mej för 'tösen' och det var ett fint minne. Hon tyckte om mej, har Nilla sagt. Då blir man glad. Efter begravningen åt vi middag, vi valde att inte åka på fika hos Berit, utan vi åkte hem. Sen åkte vit ill Stenalyckan, där jag köpte schampoo och cashewnötter. Mums. Handlade lite på City gross med.


1 Ebba:

skriven

vad är din msn? :)



kram.

2 Ebba:

skriven

okej, tack! :)

3 VERITAS:

skriven

Hej sötis

Allt bra med dig? :)

4 Linn:

skriven

Tackar :), din med!

Jora det är bara bra, själv?

5 Charlotta:

skriven

Hejsan!

Tack så mycket =)

Din blogg är oxå väldigt fin. =)

Med mig är allt bara bra, hur är det med dig?

6 Carro:

skriven

Usch, det är hemskt med begravningar. =/



Sv: Okej. Tja, imorgon är det fest här så här fixat och trixas. =P

Själv då?

7 G A B R I E L L A:

skriven

svar: Hej! Allt är bara bra med mig, hur är det med dig? Usch begravningar är aldrig roliga, hoppas att du är okej! Kram

8 anna:

skriven

hejsan, tack dsm :)!

jorå det funkar väl.. själv?

9 Alexandra:

skriven

SV: Hej! tack så mycket detsamma! Jo det är bara bra här hur är det själv? kram

10 M A R i E (Mandelström På Ärten):

skriven

Hoppas du får en bra lördag, sov gott.

11 Stefanie:

skriven

Det är hemskt med begravningar, var med på farmors begravning för kankse 1 månad sen. HEMSKT!

Kommentera här: