Sjuk :(

Igår var den mest hemskaste dagen på länge!
Började på kvällen att jag kände att magen ville inte riktigt hänga med. Det körde runt i den riktigt och jag fick lägga mej ner. Till slut hände det jag inte ville, jag spydde! Innan dess hade jag ätit Nillas kebabgryta, men det var absolut inte den som var problemet! Nilla var sjuk i veckan och hade samma som mej. Så antagligen har hon smittat oss. Spydde varje kvart, sen var det lugnt, men sedan började det igen. Till slut blev även Stefan dålig :(

Hela natten har vi haft en varsin spann vid sängen
Och efter att vi spytt, har det verkligen kännts bättre. Konstigt va? Men sedan kommer det tillbaka. Sista gången jag spydde var inatt vid tre tiden. Sedan la jag mej på soffan och somnade där. Den sängen som vi har här när vi är hos Nilla är inte en säng som är stilla. Den guppar och kan ni tänka er att man mår illa då? Usch! Så jag la mej som sagt till slut i soffan och Stefan då kvar i sängen.

Det som var vår drog inatt
Var såklart Coca-Cola. Mitt nyårslöfte var ju att inte äta godis, chips och just det, läsk. Men till och med mamma skrev - som vet om detta - att vi skulle dricka Coca-Cola. Så Nilla gick till Hemmakväll där hon köpte en stor flaska cola och den gick åt till idag på morgonen. Nu har Nilla handlar ProViva med blåbärssoppa, så det drogar vi nu och sen då ännu mer Coca-Cola.

Det var sagt att vi skulle hem idag
Men nu har även Stefans bror, Fredde, fått detta. Så vi får stanna minst till tisdag här. Hoppades att jag skulle få träffa syrran innan de åker hem, men de har visst så mkt snö i Trollhättan, så de stannar några dagar till, därför som jag vill hem!

Ha de fint, mina läsare!
1 Lena:

skriven

Usch! Jag lider med dig. Var magsjuk förra veckan. Inget vidare alls!! Krya på dig.

2 M A R i E (Mandelström På Ärten):

skriven

Och fy, spy är bland det värsta. Tur att det snabbt gick över. Krya på dig.

3 emma härnqvist/perfektion:

skriven

tack tack, jo nu mår jag mycke bättre. hade en dålig vecka med massa huvudvärk för ett tag sen ju, inte bra alls.



p.s. kom ihåg att delta i smyckes-tävlingen hos mig i samarbete med Bracy.

4 frida:

skriven

Ok : ) usch det är jobbigt när ens husdjur dör oc så :( blä, hatar sånt. händer imorgon då? kram

5 frida:

skriven

Ok : ) usch det är jobbigt när ens husdjur dör oc så :( blä, hatar sånt. händer imorgon då? kram

6 Elin Zäta:

skriven

Sv: Jag känner mig lite efter, jag har faktiskt inte hört hans bidrag tyvär.. hehe, alla säger låten är så bra :) Med mig är det inte så bra, jag fick gå hem från skolan idag för jag inte mådde bra.. Jag är lite av varje sjuk, hehe, början till feber, huvudvärk, ont i magen, darrar & ont i kroppen, inte kul.. Hur är det med dig? :)

7 VERITAS:

skriven

Usch va jobbigt!! Skönt att du mår bättre nu.. :)

Jag har bara tagit det lugnt hemma hos min gammelfarmor.. mysigt :)

Händer de något kul i veckan?

8 - Alexandra!:

skriven

Åh nej, din stackare! Att spy och må så illa är ingen höjdare. :(



Coca Cola är ju bra grejer det alltså! ;D

Kommentera här: