Svar på frågestunden - del 2

Ladymuffin frågar:
1. Vad gick du för gymnasie? :) vilken linje?
2. Vill du ha barn i framtiden?

- 1. Jag gick på Ljud & Bildskolan i Halmstad. Gick då Samhälle Journalistik.
2. Ja, självklart vill jag ha barn. Om tiden hade varit rätt, så hade jag nog skaffat de här och nu. Men jag och Stefan vill ha hus och att jag har ett jobb innan vi skaffar barn.

Celine frågar:
Vad har du för färg på ditt lakan, haha?
- Rolig fråga ;) Just nu har jag bara vitt lakan, då jag har ett mönstrad påslakan med mycket färg.

Johanna frågar:
Vilka bloggar läser du :)?
- Jag läser de bloggar som jag känner, läser också en del kända, såsom Stina-Lee, Lindablom.se och ibland Blondinbellas, men främst är de bloggar då jag känner personerna. Gillar också en del andra kändisbloggar såsom Felicia Books och Janni Crannings.

Beatrice frågar:
1. Vart bor du?
2. Det bästa med att blogga?

- 1. Jag kommer aldrig nämna exakt vart jag bor. Lite privatliv får man ju ha ;) Men jag bor i Småland i alla fall :) Så mycket kan jag i alla fall säga.
2. De bästa är nog att man får så mycket fina kommentarer. Och att jag får skriva :D

Moa frågar:
1. Vilken är din favoritskådespelare?
2. Favoritband?
3. Favoritfilm?
4. Hur ser din statistik ut en vanlig dag?
5. Har du några syskon, och isåfall hur många?

- 1. Jag gillar Amanda Bynes (She´s the man, Ska du säga mfl.) och en hel del andra såsom Reese Witherspoon, Sandra Bullock, Hilary Duff, Isla Fischer mfl. På killsidan är de Joel Kinnaman, Jacob Eklund, Ashton Kutcher, Eddie Murphy, Jim Carrey, Ben Stiller mfl.
2. THE ARK! sen lyssnar jag på annat såsom Lars Winnerbäck, Sex Pistols, The Clash, Johnny Cash, Ashlee Simpson, Kelly Clarkson, Veronica Maggio, Sahara Hotnights, The Sounds mfl.
3. Oh... Jag har en mängd sjukt bra filmer här hemma. Några är A walk to remember, Just Like heaven, Beck, Wallander, Irene Huss, Snabba Cash, The Proposal, Just my Luck m.fl.
4. Jag har två syskon. En storasyster, Linda som är 23 år och en tvillingsyster som heter Sofie.

Della frågar:
Gör du nå' pinsamma saker ensam hemma? <:

- Haha, ja, de gör jag nog mer eller mindre. Jag tror att alla gör pinsamma grejer.

Annika frågar:
Varför började du blogga? Vad fick dig till det ? :)

- Jag började nog blogga för att jag ville skriva av mej. Men senare blev de ju till att man fick massa läsare och att kommentarerna strömmade in, samtidigt som jag själv gjorde mer för att bloggen skulle bli sedd. Nu skriver jag för min egen del, men också för er läsare. Jag älskar ju att skriva.

 

Josefin frågar:
1. Vad gör du på fritiden?

-  1. Jadu, nu har jag ju mycket fritid, så mina dagar består av att jag bloggar på två/tre bloggar, kolla mejlen dagligen, söker jobb, städar om de behövs, tvättar, vattnar blommor, matar katterna ;) Sådana där vardagliga sysslor. Kollar också mina favoritprogram. Men annars - förutom detta - så lyssnar jag på musik, skriver, läser eller bara tar de lugnt. Kollar film också och teve.

Moa frågar:
Vad tycker du om min blogg? (moalundbergh.blogg.se)

- Jag gillar designen, enkel och konkret. Du skulle kunna göra den snyggare med nyare teckesnitt och så. Men om du menar bloggens innehåll, så tycker jag att de är bra. Du kan ha mer bilder tycker jag, för en del ser hellre på bilderna än att läsa och vise versa.

Jennifer frågar:
1. Finns det någon låt som betyder mycke för dig?
2. Smaskigaste maträtten ? :D
- 1. Jaa... Visit to Vienna som är av Sahara Hotnights betyder mycket, då de är 'min och Stefans' låt. Sen älskar jag The Arks Calleth You, Cometh I.
2. Oj... De beror helt på vad jag är sugen på :P Men jag älskar allt som har med ris att göra... Sen gillar jag wokat med nudlar eller tacos. Bakad potatis är med en favorit och lasagne. Jag är inte kräsen egentligen.

 

Madicken frågar:
Favoritfärg? :D

- Jag älskar rosa och svart. Men alla andra färger går bra de med. Jag älskar färgen rosa och vill inte ha de på kläder ofta. Då gillar jag andra färger.

 

Anonym frågar:
1. Favoritaffär?
2. Vart köper du solbrillor för affär?
3. Vad för kläder gillar du?
4. Hur gammal är du o din kille?
5. Vad för mobil har du?
6. Vad har du laptop eller vanlig data?
7. Vad andvänder du för smycken?
8. Favorit smycke?
9. Vad gör du me din kille?

- 1. Vet inte om du menar klädaffär eller bara vanliga affärer, men klädaffär är de Lindex, Kappahl, Gina Tricot och annars gillar jag Lagerhaus, Panduro, Skivlagret, Åhléns mfl.
2. Oj... De senaste köpte jag på Åhléns. Spelar ingen roll vart jag köper dem.
3. Jag har egentligen ingen speciell stil på mina kläder. Jag gillar att gå runt i leggings och bara ett linne och en kofta. Och gillar klänningar och så, samtidigt som jag gillar en rockiga stilen.
4. Jag är 20 och min pojkvän är 21.
5. Just nu har jag en Samsung S5320, röd. Jag ville haft den rosa, men gillade den röda mer, då den rosa var för ljus i färgen.
6. Jag har en laptop av märket LG. Samtidigt som vi har stationär i huset.
7. När jag var liten älskade jag alla möjliga smycken, men ju mer tiden gick och ju äldre jag blev, blev de mindre och mindre smycken. Så nu har jag bara en ring på ringfingret.
8. De är just min ring som jag har, ingen förlovsningsring, utan en stenring som jag fått av Stefan. Han har en likadan. Man kan säga att de är som en 'promise' ring. Sen älskar jag de öronhängen jag fick av Stefan julen 2007, ett par g-klavar - min favoritnot.
9. Ja, vad vill du veta egentligen? ;) Jag och Stefan delar samma intressen, såsom musik, film och att resa. Så vi åker ofta någonstans tillsammans och upplever saker. Vi tycker om att göra dagsutflykter eller planera en två dagars resa - såsom till Stockholm. De framgår rätt så bra i bloggen om vad vi gör om dagarna... ;)

Emelie frågar:
1. Om du får en elak kommentar, hur tacklar du den då? Tar du illa vid dig eller kanske du inte bryr dig? :)
2. Hur många besökare har du i snitt per dag?

- 1. De beror helt på hur kommentaren är. Jag brukar göra ett inlägg, då personen inte vill ge sitt namn. Blir irriterad på att folk inte kan stå för sina åsikter. Och då måste jag stå till svars, men de beror helt på vad kommentaren handlar om. I viss grad bryr man alltid sig, eftersom att folk inte kan respektera andra.
2. Jadu, beror på hur mycket bloggen blir uppdaterad. Varje dag har jag minst 100-200 läsare. Men har jag varit borta en hel dag, kan de vara mindre.


Zami frågar:
Jag undrar hur man kan göra sin blogg lite mer intressant och få fler som vill läsa den?

- Du kan alltid uppdatera med fler bilder och kanske med mindre text. Jag gör både och beroende på hur mycket jag haft för mej den dagen. Allting handlar om innehållet i bloggen. Och om du vill ha fler läsare, får man helt enkelt jobba en del för att bloggen ska synas. Du kan - som jag gjorde - anordna en frågestund och göra 'reklam' för den genom att kommentera andras bloggar.

 

Sofia frågar:
1. Ditt favoritplagg?
2. Ditt bästa sommarminne hitills? =)
3. Favoritgodis?
4. Cola eller Fanta?
5. Böcker eller film? =)
1. Oj alla mina kläder är just nu mina favoritplagg.
2. The Ark-konserten i Tylösand den 21 juli. Och alla resor man gjort.
3. Tror de blir choklad.
4. Både och. Beror på hur törstig jag är, haha.
5. OJ.... Både och tror jag.

1 - Alexandra!:

skriven

Jim Carrey håller jag helt klart med om - han är en av mina absoluta favoriter. :D



Oh, Johnny Cash älskas!



Kommentera här: