My weekend

I fredags drog jag och Stefan till stugan
Riktigt mysigt att bara han och jag skulle vara i stugan ensamma. Har ju alltid blivit att de varit med mamma och pappa och så. Vi åkte efter middagen och var nere i stugan vid ungefär sju tiden. De tar 1 ½ timme att köra ner. Vi handlade lite och fikade på kaffe när vi kom ner. Riktigt mysigt.

Lördagen
Vi körde in till stan en runda. Åt på glassbåten i hamnen och sen kom mamma och pappa ner vid tolv tiden. Fikade då på korv med bröd. Kollade på bröllopet från åtta på morronen och följde de under dagen. Främst vid halv tre följde vi alla de, då alla gästerna anlände. Blev riktigt glad då allting började. Viktoria var så fin tyckte jag. Sen följde vi hela cortegen och hela kvällen. Daniels tal var riktigt fint! Även hans pappas.

Moster kom
Tillsammans med sin man. Vi åt middag som bestod av klyftpotatis, kotletter, sallad, vitlöksbröd och då tre olika sorters kalla såser. Provade den nya cidern med smultron och kiwi och även den andra nya cidern från Herrljunga med fläder och rabarber smak. Mums. Sen firade vi bröllopsdagen med den där bröllopstårtan från Frödinge, nu menar jag ju Viktorias och Daniels bröllopsdag. Jag såg allting till slut, men då Stefan somnade.


Mina bästa solisar hade gått sönder. Så fick ta dessa halv snygga.








Tog oss en glass på just glassbåten




Jag orkade knappt äta hälften! Den var sjukt stor.


Fick lite publik.


Fikade då mamma och pappa kom, typ två timmar efter glassen, men var fortfarande mätt.


Stefan blev glad för att Vilma var med mamma och pappa.


Den nya sommarcidern från Herrljunga, fläder och rabarber.


Moster kom, så vi gick en runda innan vi skulle äta middag.


Mycket tång




Hände ju en fruktansvärd drunkningsolycka förra gången vi var här. Nu har man lagt en massa blommor och gosedjur som ni kan se på bryggan. Hemskt verkligen!




Middagen


Provade den nya alkoholcidern med kiwi/smultron.


Firade de kungliga bröllopet med tårta


Bilder från Posh24.se



Köpte både Kvällsposten och Aftonbladet idag, då jag tyckte så mkt om att se de.


Köpte nya kryddväxter att plantera. Persilja, basilika och gräslök.


Gick inte så bra att skriva med pennan jag hade, haha.


Kattungarna fick nybytt toa, men Amadeus vill gosa där istället. Tur att de inte hade börjat göra sina behov i den.


Athena


Amadeus

1 Ligon ♥ - ஜKawaiiஜ:

skriven

2 Ligon ♥ - ஜKawaiiஜ:

skriven

jo tack, sj? :)

kram

3 Ligon ♥ - ஜKawaiiஜ:

skriven

ja vädret är faktist finare idag :)

4 elma:

skriven

sv: åh, hade jag bott själv hade han mer än gärna blivit min! Men så länge jag bor hemma blir det inga katter :(



med mig är det fint! hur är det själv? :) kram

5 Ligon ♥ - ஜKawaiiஜ:

skriven

nja, sådär ;) sj?

kram

6 steffi:

skriven

Nej, vi vill inte ha en katt så länge vi bor i lägenhet. Men seen, när vi har ett stort hus på landet- då ska vi ha katt (som kan jaga bort mössen)! :)



Ah, va mysigt!! Vart ligger stugan?



Kram!

7 fanny:

skriven

Sv: Ja det lät jättemysigt! I sommar.. ja det händer en massa saker. Landet, Göteborg x2, Danmark, Grekland, Country-Festivalen och massa annat! Själv då? :)

8 Josefina:

skriven

sv : ja, jag har haft en superhelg :) själv ?

9 Anonym:

skriven

sv> jag e i Makedonien

10 E m e l i e:

skriven

sv: va mysigt :) Jadu min sommar består av jobb 6 dagar i veckan, precis varje helg också:) så det blir inte så mycket sommar för mig haha :D ska du göra i sommar då?:)

11 Julia:

skriven

sv; mysigt de lät :)

i sommar ska jag bara ta det lugnt, sommarjobba tre veckor och självklart, se eclipse :)



sj?

12 Emilia:

skriven

sv: lite av varje. Umgås med kompisar, spelningar, resa med familjen, hälsa på släkt osv. Själv?

13 E M M A:

skriven

sv: okej :P

händer ikväll? :)

14 J E N N Y <3:

skriven

sv: Okej vad mysigt!

Jag ska fara bort en massa, sen blire väl sola och bada ofc ;)

Kolla gärna in min blogg och säg vad du tycker om min nya nagel-design!

15 MODE MED MILNE:

skriven

SVAR: OKej! Va bra. Vi kanske kunde prata under helgen eller något? :D

16 Rebecca:

skriven

sv: mysigt!

Jag har inget speciellt planerat. Ska bara njuta av sommaren med vänner, familjen och pojkvännen innan jag flyttar!

Själv då? :)

17 Jonna:

skriven

sv: ååh vad mysigt :)

inga direkt planer för sommaren, tar dagarna som dom kommer, heh :).

själv då ?

18 MyzaaN:

skriven

najs att höra ;D

nej inte mkt själv då? :D <3

19 Katja:

skriven

sv: härligt! :)

kanske ska till barcelona & så ska jag väl vara med kompisar :)

själv? ;d

20 F E L I C I A *:

skriven

sv; hihi det har jag :D

21 Chillipepper:

skriven

vad härligt somriga bilder :)

22 elin hallman:

skriven

sv: Härligt, ni ser ut att ha haft det mysigt ;D



Nu känns det som det händer en hel del faktiskt, imorn ska jag på spa, sen är det liseberg, midsommarfirande, en del biopremiärer, lars winnerbäck, björn rosenström och självklart sol, bad och bara slapp som väntar ;)

Och en hel del jobb, haha.

Hur ser din sommar ut då?



kram

23 jennifer:

skriven

sv: ok, jag kan adda din msn!



Åååå vilka gudomliga kattungar!

24 carro:

skriven

jo de äe väl så kanske :p jo de är sant, när pengarna kommer in sen, jävlar va gött! :) Jadu, jobbar ända tills 20e augusti ;/ sen 21e augusti åker ja till Magaluf en vecka! :D sen vette fan :) haru några planer då? (:

25 Leia ♥:

skriven

Helgen har varit helt okej. Din då??



Ja eller hur. Bröllopet var ju historiskt så det fick ju bara inte missas! :)

26 Carolyn:

skriven

Sjukt söta kattungar... =)

27 elma:

skriven

sv: nej faktiskt inte :( härligt och höra! I helgen har jag bara umgåts med min pojkvän eftersom han jobbar i malmö så är han inte hemma så ofta. Vad har du själv hittat på? :) kram

28 - Alexandra!:

skriven

Åh, så mysigt att få vara bara ni två. :)



Oj, så god den där glasstallriken ser ut!



Guu, så hemskt! Vittnade ni till drunkningsolyckan ochså? :O



All den där maten skulle jag också vilja ha!

Kommentera här: