Privatsittningen - långt inlägg

Igår var jag riktigt taggade
Jag hoppas så innerligt att jag skulle få kontakt med min mormor. Jag trodde ju att de bara skulle vara en seans - alltså att man bara ta ner kontakter från andevärlden och inget mer. Men detta var så mycket mer!

Vi började med såkallad psykometri
Detta brukar man oftast göra på vanliga foton, men för att leka lite med de, kan man ta helt vanliga bilder på exempel vis tecknade grejer. De var på lastbil, stopp skylt, katt, lägenhet och allt möjligt. Två bilder på ett kort. En gick ut, en valde kort. Sedan fick personen komma in igen, hålla i korten och rabbla upp alla tankar som kommer upp. När jag 'avläste' en annan, så fick jag fram att man älskade att bada och man gillade havet. Detta eftersom bilden såg ganska bra ut som en snäcka. Men de var en svår bild sa mediet som hette Maria Klintenheim. En del trodde de var en kanelbulle. Ha ha. Jag fick fram av stopp skylten att man stod vid ett vägskäl, kanske inte visste riktigt om man skulle gå vidare eller hur man skulle göra. Även bilden på pusselbitarna fick jag fram tankarna på detta. Och sista bilden som var lastbil, kunde jag bara se att man gillade motorer, men då inriktade jag mej på en person och de var ju Stefan. Han gillar ju bilar. Jag fick i alla fall tre rätt av fyra. Stefan tog tre av fyra rätt med.

Vi fikade
Och de bjöds på mackor och massa frukt. Under tiden som vi fikade, frågade vi en massa frågor om andevärlden. Jag frågade om de där orberna som jag fått på mina foton. Maria sa att de var andliga ting som försökte visa sej, men om man tog foton kunde de vara dammkorn. Men de kunde också mycket väl vara andliga ting.
Frågade också ifall ens nära och kära om de kommer in i ens drömmar om de försöker att ta kontakt. Och de kunde de mycket väl vara.

Så började vi igen
Nu skulle Maria läsa av oss alla. Vi fick ta ett varsitt tarotkort, men som mest var för att vi skulle veta vem hon läste av och samma som med de andra korten, att man gör ett avtramp på kortet så att hon får in lite. Och de som betydde mest när hon läste av Stefan var att de skulle falla på plats med arbetslivet. Och att jag med skulle få en förändring. Kommer knappt inte ihåg vad hon sa till mej, för jag var mer fokuserad på Stefans. Ha ha.

Andevärlden
Sist av allt var de dags för att ta in lite andekontakt. Då skulle man tänka mycket på den man vill ha kontakt med och som jag var rädd för, så kan inte alla få kontakt med någon. Men jag satt och tänkte hela tiden på mormor. Ville så gärna att hon skulle komma. De kom människor som var riktade till värdinnan Ann, mammas kusin. Och de var roligt, för jag vet ju med vilka de är. Och sen då kom de en del som ingen av oss kände igen alls. Sen då, tänkte jag på mormors namn och vart hon bott och sa liksom att hon skulle komma ner på jorden. De verkade hjälpa.

Äntligen
Maria började skratta lite. Och sedan pekade hon mot mej och Stefan att hon ville till oss. Personen var alltså riktad till oss. Och så började hon prata om att de är en kvinna. Som har spolar i håret och är väldigt mån om de. Att hon har glasögon - beskrivningar som passade så väl inte på min mormor. Hon pratade om att jag hade haft en jobbig tid, men att de kommer ändras. Att hon älskar mej och att hon är så stolt över mej. Mycket kärlek till mej. Sen då sa Maria:
- Detta kan tolkas frivilligt, men hon säger att en ande är redo att födas genom dig. De är dags.
Antagligen menar mormor att jag och Stefan, mest jag ,pratat så mkt om att skaffa barn, men att tiden är så oläglig. Så antagligen menade hon de.
- Hon pratar om någon list som ni vill sätta upp?
Då skrattade vi. Ganska läskigt att hon sa så. För i mitt rum, efter att vi satte upp väggen mellan mitt och syrrans rum för 8 år sen kanske, så sattes aldrig någon list upp i mitt rum vid min dörr i taket. Så där är listlöst kan man säga. Och jag och Stefan har stört oss på detta en aning. Så de var de hon snackade om. Och sen renovering. De kommer att ske en del renoveringar här hemma, såsom en ny dörr och förhoppningsvis en veranda, så de var de hon snackade om.
Sen har jag alltid sagt att jag ville att Stefan skulle träffa mormor. Jag har alltid velat veta vad hon hade tyckt om honom. Bara för skojsskull och de har jag sagt till Stefan många gånger. Så då säger Maria:
- Hon gillar dig, säger hon och vänder sig till Stefan. Hon säger att du har ungefär samma humor som hon själv. Att du, vänder sig till mej, har valt rätt. Hon gillar honom skarpt. Men att han inte riktigt fullföljer de projekt som han kanske börja på ett vill göra. Och de kan ibland bli irritation över. Och de stämmer en del.
Och jag grät. För jag var så glad att jag fick den bekräftelsen och de sa Maria att de var de jag ville ha. Sen då sa hon att jag ofta varit hos mormor och så. Och hon skojade me Maria en del gånger med.
Sen då var de mycket kärlek till mej som mormor ville ge. Och jag var så glad för att hon kom. Jag behövde de. Fick också veta att hon har de bra där hon är. Och dessutom fick jag rådet att få tillbaka glöden för de jag tycker om. Tror hon menade mitt skrivande och mitt sjungande.

Kvällen avslutades
Vi fick ett varsitt visitkort och jag funderar på att gå en sådan utbildning med medial utveckling. Mycket intressant. Och sen då började de klockan halv sju på kvällen och varade till tolv tiden på kvällen.
Jag somnade gott kan jag säga.

1 E m e l i e:

skriven

sv: ska på krogen idag och imorgon har en kompis inflyttningsfest :9 själv då?

2 Gisela:

skriven

Härligt :)

Inte alls mycket faktiskt.

Ska på grillfest om ca 2timmar och sen så är det tvätta som gäller imorgon och lite jobb på söndag.

Sj då?

Ska du hitta på nått skojj??

3 J E N N Y<3:

skriven

sv: Okejokej!:)

I helgen ska jag på avslutning med cheerleadingen. Vi ska fara ut till någons stuga och grilla:)

4 Fanny:

skriven

Sv: Jag ska umgås med kompisar! Själv då? :)

5 Emilia:

skriven

sv: det låter bra! Ikväll ska ja bara ta det lugnt, imorn blir det stan och filmkväll med några på söndag vet jag inte, får se. Själv?

6 Rebecca:

skriven

sv: Åker och gör ett fotojobb imorgon. Sen vet jag inte :)

Själv då?

Tack!

7 E M M A:

skriven

sv: okej, vara med kompisar :P

händer i kväll? :)

8 Katja:

skriven

sv: härligt!:)

kompisar & så ,själv? :)

tack så mycket!

kram!

9 Leia ♥:

skriven

Tack söt!

Ja, det var ett tag sedan. Här är allt toppen!

Hur är det själv då??

10 Julia:

skriven

sv; i helgen blir det nog att vara ute med vänner & sånt :)



sjdå?



kram.

11 ciiz:

skriven

jag la precis upp helgens planer :D

12 Maria:

skriven

Vad spännande det där lät. Tror du på det övernaturliga, och att man kan få kontakt med avlidna släktingar?



sv: Tack, det är bara bra med mig. :) Hoppas att allt är bra med dig också.

13 Jonna:

skriven

sv: hej ! :)

inga planer för helgen än, så får se vad som händer.

Ska du göra i helgen då ? ((:

14 MyzaaN:

skriven

härligt att höra ;D ska vara med vänner sj då? kram

15 carro:

skriven

Härligthärligt! :) jadu, jobb hela helgen :( uush, så de är de som står på listan ;/ själv då? :)

16 elin hallman:

skriven

sv: Men dom var stora och fina i alla fall :)



Härligt att höra!

Idag var jag på bio bland annat, och sen ska jag nog bara försöka träffa kompisar och sånt i helgen :)

Själv då?



KRAM

17 LIIV - vanlig men unik:

skriven

Sv: Okej :)

idag har det varit shopping och umgåtts med en vän, sen imorgon (lördag) är det födelsedagsfest :) Själv då? Kram

18 isabella:

skriven

vad tycker du är finast till sommarn, shorts eller kjol ?:)

19 Anonym:

skriven

SV: de e bara bra med mig, sj med _

jag e utomlands sa det blir mkt sol & bad, vad har du for dej ??s

20 F E L I C I A *:

skriven

sv; hej, allt är toppen med mig med dig då? :)

KRAMAR

21 steffi:

skriven

Helgen har varit lugn och tillbringats med min karl och en kompis till oss. :) Idag blir det namngivelse för min karls systerdotter. :)



Ja, de är verkligen urgulliga! hihi.. Vill ha allihopa!:D

Haft en bra helg själv?

Kram!

22 Anonym:

skriven

Sv: men då kan det nog vara den älgparken som de besökte och ville göra likadant. För den som är här i närheten är bara några år. :)



I helgen har jag firat en av mina vänner som tog studenten :) Vad har du gjort i helgen då? :)

23 Michaela:

skriven

trevligt!

24 MODE MED MILNE:

skriven

Hej! Jag vill ha en design. :D du kan väll adda mig på MSN så kan vi prata mera? :) är intresserad av en som du har lagt ut på bloggdesign.nu

kRam!

25 miss perfect:

skriven

jag går vikarie på ett sjukhem.

hoppas att du får jobbet =)

26 Hannah:

skriven

Svar: Ja, det är roligt att sjunga :) Jag har en kompis som gick bort för nu 8 månader sen och hennes pappa håller på med musik och gör nu tillsammans med en annan kille en massa låtar tillägnad min kompis och då ska jag få äran att sjunga en av de låtarna!

27 Josefina:

skriven

hej :) allt är superbra :) själv ? Vilken fin blogg du har !

Kram !

28 Ligon ♥ - ஜKawaiiஜ:

skriven

idag är det fint tack :) sj?

kram

29 Hannah:

skriven

svar: okej vad kul :)



Jadå det har jag haft. Har du? Kram

30 Alicia:

skriven

sv: okey nice, jag har ocksåå vart i min x)

vene massa grejer :p

Kommentera här: