Michelles konfirmation... och jag är frisk

I fredags
Jag var sjuk. Hade feber, hosta och förkylning. Inte en rolig kombination kan jag säga. Och jag har då heller inte känt smaker på maten, vilket gjort att jag inte blivit riktigt mätt, men samtidigt har jag inte varit hungrig. Men i fredags var de fotboll. Kusinen spelade mot vårt lag och efter de kom hela den familjen hit. 11 personer var vi sammanlagt. Lille Ville var med också som den dagen var en månad gammal. Så otroligt söt. Vi åt middag, som blev kött, pastasallad och potatissallad. Jag hade även bakat en kladdkaka.

Igår
Då var de dags för konfirmation för kusinbarnet Michelle. Hostan fanns kvar och då och då var de värre och jag var rädd för att jag inte skulle kunna vara med i kyrkan. Men de kunde jag. Hostan kom då och då, men inte alls så mkt som jag hade trott. Och vilket väder! Solen strålade och varmt var de. Jag hade lite väl varma kläder på mej kanske. Klockan tre började konfirmationen och var slut runt halv fem. Vi var fullsatt i kyrkan och om inte mer och de var sammanlagt 20 konfirmander.

Efteråt
Åkte vi till församlingshemmet i närliggande by. Där åt vi mycket god mat som lax (älskar), kyckling, kassler och serverades med frukt och potatisgratäng. Mumma! Sen lärde Michelle mej att göra en servettblomma. Sedan blev de tårta och presentöppning. Vid tio tiden åkte vi, men körde inom Nicco, då hon skulle ha sin present. Hon var hemma hos hennes föräldrar, som mamma och pappa umgås med, så de bjöd på fika. Så vi var väldigt mätta när vi kom hem.


Lite av släkten


Efteråt samlades alla konfirmander utanför kyrkan.


Kusinbarnet Michelle










En sådan servettblomma lärde jag mej att göra.














De är alltså tre kattungar sammanlagt och inte fem som bilderna är ^^.
1 - Alexandra!:

skriven

Fy för att vara sjuk, det är inte kul!



Härligt med fint väder när såna där speciella saker sker. :D



Chokladtårtan ser fasligt god ut!



sv: Jag har aldrig ätit riktiga S'mores så jag vet inte alls hur det smakar men vill verkligen testa!

2 sarah:

skriven

http://tvshack.net/tv/The_Vampire_Diaries/



http://watchxonline.com/category/485-the-vampire-diaries.php



http://www.tv-dome.net/category/the-vampire-diaries/



där kollar jag på dom :) vissa laddar aldrig, därför jag har 3 sidor att kolla på. sen är det olika kvalité ibland också. :p men det är ingen text just so you know :)

3 JULIA - fashionbyjulia:

skriven

SV: Vad är det för novell du skriver? :) Idag har jag varit hemma och plugga mestadels. Hoppas du får en bra söndagkväll!

4 SOFIA:

skriven

SV: okej ;) spelar du gitarr?

5 PHOTOS BY NATALIA.:

skriven

åååååååååååååh så söta missar!! Ge mig dom :{

sv: Var på Gran Canaria hos pappa :)

6 Bloggarmaja:

skriven

så söt misse :)



[email protected] :)

7 Emelie:

skriven

sv: Okej härligt !:)

jag ska bara ta det lugnt! Kram

8 Erika:

skriven

sv; det är bra, sj?

9 emelie:

skriven

okeej :D haft en bra helg då?

10 Petra:

skriven

En sådan servettblomma kan min brors ena dotter göra. Hon försökte visa mig en gång, men det gick inte alls. :P

11 www.nikela.blogg.se:

skriven

Söta kattungar:)

12 Emelie - EmeliesPlace:

skriven

åhh så söta katter :D

Kommentera här: