Fredagsintervju - 'Yohanna'

Så var det dags för ännu en fredagsintervju - om ni vill vara med, är de bara att kommentera inlägget! Och denna gång är de 'Yohannas' tur.

 

Snabbfakta:
Namn: 'Yohanna' (jag väljer att inte gå privat på den delen) 
Ålder:
29
Bor:
Helsingborg
Civilstånd:
Sambo
Familj:
Sambo och en dotter
Gör:
Föräldraledig, annars Sjuksköterska samt Hudvårdskonsult


Varför började du blogga?
- Jag älskar att skriva ner mina tankar - spontana likväl som djupare eftertänksamma inlägg. Jag hade en mer familjär blogg innan (sedan början på 2009), där jag förmedlade lillans (som jag kallar henne i bloggen) utveckling och vad vi pysslade med.


Vad har du för syfte med din blogg?
- Skriva ned mina tankar, idéer, frågor, erfarenheter, visa härliga foton, osv. Ett mer långtgående syfte är helt klart att försöka få bloggen att bli mer lönsam rent ekonomiskt, det sticker jag verkligen inte under stol med. JAg är inte klar på om jag ska ha en temablogg med tiden, eller bara driva på reklammässigt eller hur jag ska göra - men det är värt ett försök. Jag älskar verkligen hela blogg-grejen!!


Vad har du för skönhetstips?
- Rengör & återfukta varje dag - samt avlägsna sminket varje dag. Det gör grym skillnad! Spelar ingen roll hur bra du är på att sminka dig om du inte sköter din hud. Det behövs inte mycket - det lilla gör skillnad! Och: blanda inte en massa märken, de är inte utprovade att fungera tillsammans och kan verkligen krocka ihop!!


Vad gör en blogg till en bra blogg?
- Att vara personlig - att dela med sig av bra som dåliga sidor, att ge tips, att ha "kontakt" med läsarna och visa vardagen ibland även när den är krass. SAMT! Bilder - en blogg utan bilder är verkligen supertrist att läsa, spelar ingen roll vad den handlar om... Samt designen!! Det gör jättemycket för känslan när man läser.

Vilka bloggar läser du?
- Oj, MÄNGDER!!!! Jag prenumerar på Bloglovin på en mängd bloggar! Av storbloggarna har jag följt Katrin Zytomierska jättelänge, och tycker Foki är fascinerande men läser hennes blogg rad för rad kanske 1gång/månad.. Sen läser jag några vänners bloggar såklart, som jag känner irl! :) Men jag tycker oftast att de som INTE är storbloggare är bättre... mer personliga, samt att jag uppskattar verkligen att kunna få kontakt med bloggaren själv genom kommenarsfältet eller e-post! Jag har mailat StinaLee, Katrin Zytomierska och så om fullt seriösa frågor och inte fått ett pip till svar.. Det gör att jag som läsare tröttnar lite och inte uppskattar bloggen lika mycket... Då har man blivit "för stor" tycker jag! :(


Hur många läsare har du per dag?

- Jättevarierande!! 50-100 iaf, men gör jag promotion blir det ju över 1000besökare/dag såklart.. samt beroende på hur mkt jag kommenterar & besöker andra bloggar, osv.
På helgerna är jag som regel mer inaktiv och då kan jag ha så lite som 30besökare/dag.. Men målet är ju några tusen besökare/dag minst!! (hur det går till har jag dock ingen aning om?? haha) Nu har ju dock blogg.se äntligen förstått att lägga in funktionen tidsinställda inlägg - så nu kan man ständigt vara aktiv. Toppen!! :)


Vilka är dina förebilder?
Bloggmässigt? Många som inspirerar!
Förebilder överlag i min världsbild är nog ingen specifik person tror jag..

Men många som inspirerar mig till glädje & känslor, framför allt ROBYN !!

Kroppsmässigt? Cecilia Benjaminsson bland annat.
Karriärsmässigt? Egna företagare som verkligen lyckas ha det liv de önskar & tjäna riktigt bra utan att vara beroende av arbetsgivare och slavande tider!!


1 linn:

skriven

japp men är uppe såå tidigt haha :p

Kommentera här: