Svar på frågestunden om andliga/mediala

Märkte att en del frågade helt vanliga frågor och det var inte sådana frågor jag ville ha. Dem svarar jag till er individuellt. Jag ville ju ha frågor om det andliga/mediala ;)

MOA frågar
1. Hur vet man att andar finns?
2. Kan man kalla dig för "spågumma" eller nå liknande? :O


Mitt svar:
1. En typisk fråga. Jag kan bara tala utifrån mig själv och jag har varit i kontakt med andevärlden, så jag vet att de finns. Om man tror att man har andar hemma, kan de visar sig antingen genom skuggor eller att man känner av närvaron. De kan även visa sig som såkallade orber (de kan antingen vara vita sken eller som vita bollar, men är de som bollar kan detta också vara damm. För mig är det storleken som avgör om de är damm eller ej). Om man inte är tillfreds med att de tittar förbi, tycker jag att man ska ta kontakt med ett medium. Detta är inget som man ska leka med tycker jag. Så bäst är att ta kontakt med ett medium som hjälper er. Man kan själv även stänga av från andevärlden. Man kan då säga högt att du inte tycker om att de hälsar på. Oftast brukar de lyssna. Men om de inte försvinner, ska man kontakta medium. Jag tycker att andar som kommer och går är något man inte behöver bry sig om, men är de kvar och inte riktigt förstår att de är döda eller att de håller fast i något ska man hjälpa dessa över via ett medium.

2. Jag har inte lärt mig att spå riktigt och vet inte om jag kommer lära mig detta heller. Jag vill dock fortsätta efter min medialterapeututbildning och då lära mig om tarot som är då att man spå människor. Så spågumma är väl inte det man kan kalla mig riktigt för... ännu ;) '



Johanna frågar:
TROR du på andar? min mamma och jag är väldigt "troende" då de gäller sådant, och vi har båda, speciellt jag, varit med om en hel del, speciellt med tanke på min unga ålder.. :D


Mitt svar:
Såklart jag tror på att andar finns! Håll fast vid er tro! Som du säger så känner ni av mycket och det visar att ni är mer mottagliga än alla. Jag kände inte ett dugg innan jag gick in i allt detta, visst hade jag varit med om saker, men jag kände inte alls av dem som jag kan göra nu. Det är som att lära sig cykla ungefär.
Sedan spelar det ingen roll hur gammal man är. Men det är väl en speciell gåva att känna andar utan att då behöva lära upp sig som jag gjorde. Men det kan säkerligen vara jobbigare för er som känner av det så himla lätt. Stäng av isåfall genom att tänka att ni inte ska känna av något från dem. Det tar väldigt mycket av er energi. '


Tess frågar:
Hur tror du på det? Det funderar jag på :-) Jag är själv inte troende av något slag, men helt öppen för andra som tror och intresserad av hur, vad och varför kan man säga :-)


Mitt svar:
Helt enkelt så tror jag på det av den anledningen av att jag har varit med om för mycket och inom utbildningen, att jag inte kan blunda för det. Anledningen till att man kanske inte tro på det, är för att man kanske är rädd för det och det behöver man verkligen inte vara. '



Elisabeth frågar:
Det här kanske är en lite galen fråga.. Men det är så att jag har känt av min farfar.. Jag vet inte varför han inte gått vidare.. Finns det nåt sätt att ta reda på det? =)


Mitt svar:
Det finns inga galna frågor ;) Härligt att du kan känna av att det är din farfar :) Anledningen till att han inte har gått över kan vara för att han vill visa dig att han finns där för dig. Och troligen kommer han visa dig det till han kanske är 'klar' med det. Min mormor gjorde så i början. Hon visade sig ihärdigt och sen när jag förstod att det var hon, slutade hon. Hon ville bara visa att hon finns där fortfarande även fast hon inte är i fysisk form.
En annan anledning till att du känner av honom, kan vara för att han inte är redo att gå 'hem'. Han kanske vill vara kvar ett tag och är kanske lite överbeskyddande. Eller så kanske han har något att säga. Det finns ju möjlighet att du går till ett medium, då kanske han lugnar ner sig :) Men om du känner av honom, skicka bara tanken till honom att du vet att det är han. Om du nu är säker på det :)


EMMA! frågar:
Har du sett ett spöke? :)) eller vad man ska säga hehe..


Mitt svar:
Jag är mer den personen som känner av dem mer än att se. Alla har olika 'talanger'. En del ser och en del känner av. Det är så olika. Men eftersom jag är en mer känslosam människa, känner jag av spöken eller andar som det heter mer än att just se dem. Sen har jag fått dem att fastna på foton och då har jag ju sett dem ;)


Ami frågar:
Är andar farliga?


Mitt svar:
Nja, alltså det krävs mycket kraft om de ska vara farliga. Men för mig har de isåfall dålig energi som kan göra att de isåfall kan betraktas som farliga. Om de är dåliga energier, ska man kontakta ett medium tycker jag. Det ger inte bra energiflöde i ens hus/lägenhet. De kan sänka de där positiva energierna väldigt mycket.


Maria frågar:
Jag vill fråga om du är duktig på det och om du har varit med om något coolt?


Mitt svar:
Jag tycker att jag är faktiskt jätteduktig. Jag kan det jag ska kunna om man säger så.
Allt jag gör inom denna värld är 'coolt' för mig. Men det bästa är nog att jag alltid får kontakt med min mormor. Det är det bästa!


Jewelry and agony frågar:
Hur skulle du beskriva deeksha och din roll som deekshagivare?


Mitta svar:
Lättast är att ni läser HÄR. Den beskriver väldigt bra vad deeksha är.
Men min roll som deekshagivare är att jag bara är ett verktyg. Det sker genom mig när jag ger deeksha till folk. Och jag måste säga att jag mår fantastiskt av att vara deekshagivare. Så jag känner att min roll är väldigt viktig, då jag kan ge folk mycket.


Jonna frågar:
Har du någon gång fått kontakt med någon?
Har det hänt något obehagligt när du försökt få kontakt?


Mitt svar:
Ja jag har haft kontakt med andevärlden :) Det är en fantastisk upplevelse varje gång.
Ja, en gång var jag på hembesök hos en som hade en dålig energi ande där.. Det var inte alls roligt. Oftast ryser jag när det är en dålig energi och det är inte alls trevligt. Sedan var jag utanför ett spökhus och det var inte alls trevligt. Kändes som att de var runt om mig och ville stoppa mig. De där dåliga energierna är inte alls roliga att känna av.


Johanna och Sara frågar:
Vad innebär deekshagivare?
Vad är det roligaste med ditt jobb?


Mitt svar:
Läs mer om deeksgivare HÄR.
Nu jobbar jag inte med detta riktigt ännu, men jag vill gärna kunna göra det på ett plan. Vill gärna fortsätta utveckla mig. Men det roligaste är nog när jag ser hur glada människor blir av att de har fått kontakt med sina nära och kära genom mig. Och då att jag har blivit en helt annan människa. Mycket mer positivare och har ett väldigt stort självförtroende nu. Det är stort för mig.


Linda frågar:
Vilken är den bästa/värsta mediala upplevelsen du haft?


Mitt svar:
Den bästa är ju då att jag får kontakt med min mormor. Att veta att hon finns med en, är ju superkul!
Den värsta är då när jag var utanför ett spökhus. Kände hur håret reste sig i nacken och jag ville bara därifrån. Och sen hörde vi hur en dörr smälldes igen inne i huset, kompisen såg till och med dörren smällas igen. Då vart vi riktigt rädda. Och nej, det blåste inte.


Isabelle :] frågar:
Vad betyder andliga/mediala? :)


Mitt svar:
Det andliga handlar om hur man lever kan man väl säga. För mig handlar det om hur jag tar hand om mig själv och hur jag beter mig mot alla andra. Jag ger mer kärlek än att sprida galla över folk kan man säga. Jag försöker se allting positivt istället för att se allting negativt. Lev positivt, så får du positiva saker tillsammans. Sen tror jag väldigt mycket på karma (det du ger positivt/negativt får du tillbaka positivt/negativt). Jag tänker på ett helt annat sätt idag än vad jag gjorde för tre år sedan. Även alla slags mediationer spelar in här.

Det mediala handlar om andevärlden och allt annat såsom tarot etc.


Patricia♡ frågar:
Hur kommer det sig att du blivit så intresserad av detta?
Känner du ofta närvaro av andar?
Berätta om någon händelse som du varit med om just vad det gäller det andliga?

Mitt svar:
1. Allting började för fem år sedan. Min mormor dog då. Och jag märkte att hon visade sig för en genom olika saker. Jag var då ganska så främmande och rädd för detta. Tyckte det var obehagligt, samtidigt var jag väldigt nyfiken och ville verkligen få veta mer.
Så var jag och min sambo hos min mammas kusin då hon bjudit hem ett medium. Det var där jag fick första kontakten med mormor. Hon sa sådana saker som gjorde att man liksom hajade till. Det var verkligen hon. Sedan då ringde jag upp samma medium och pratade med henne om utbildning, för hon skulle starta upp en utbildning inom medialterapi. Och jag hoppade på. Sen har mitt intresse bara blivit större och större!

2. Grejen är att jag öppnar upp alla mina chakran i kroppen för att kunna 'arbeta' eller då känna av dem. Det är någonting som jag tycker är viktigt. Så därför känner jag inte av så mycket om jag då är stängd.

3. I meditationer har jag fått se ett ljust sken som kallas för det gudomliga. Sedan tackar jag för saker (istället för att be) och saker har verkligen slagit in. Sedan när jag får deeksha känner jag verkligen att något händer i kroppen. Och då när jag blev initierad till deekshagivare, mådde jag fantastiskt i ca en vecka. Underbart. Har träffat fantastiska människor inom just det andliga med och det älskar jag.



frida nyburg frågar:
Vad tror du händer när man dör?


Mitt svar:
Jag tror att man kommer till en annan värld. Lite som Bröderna Lejonhjärta.


1 Elisabeth:

skriven

Åh vilket bra svar =) Jo alltså jag är helt säker på att det är han.. För hans doft sprids och den känslan som jag hade när jag var med honom känns i kroppen vid de tillfällena.. Jag stör mig inte på det.. Han får gärna komma på besök.. Vi hade ju ingen vidare kontakt de sista åren.. Så det kanske har med det att göra.. Pappa tror sig ha honom hos sig också.. De var osams när han gick bort..



SV: Det låter som en bra dag =)

Jag ska inte göra nåt speciellt.. =)

2 Tess:

skriven

Följdfråga: Hur kommer det sig att du valde utbildningen?



Sedan angående att vara rädd. Har fått höra det från en del troende. Att man är "rädd". Det måste vara en väldigt utbredd missuppfattning. Jag är inte det minsta rädd för andligt/medialt eftersom jag inte tror på det. Jag är inte rädd för att tro heller, det ligger helt enkelt inte för mig. Jag följer min inre natur och den innefattar att inte tro :-)

3 moa:

skriven

Jätte intressanta svar!! :D



SV: Åh grattis i förskott! Vi åt nyss palt (norrländsk mat) och ikväll blir de bara filmmys hehe :D

4 ♫♪ Sandra T:

skriven

intressant att läsa, älskar sånthär hehe :)

5 emilia:

skriven

sv: nu ligger jag i soffan och kollar på tv, lite skönt sådär! ;) men åh va synd, nu hann jag inte ställa någon fråga.. :/

6 EMMAS!:

skriven

vilka intressanta svar:)

7 Patricia♡:

skriven

Kul att få läsa om detta:)

Kommentera här: