Roadtrip to Gävle

Fredag
När Stefan slutade åkte vi ut till mamma och pappa. Hyrbilen körde vi faktiskt med, en Volvo V70 från 2011 med ecodriving. Älskade den bilen från första stund. Så mycket bra med den!
När vi kom ut till mamma och pappa hade inte syrran och hennes lilla familj kommit ännu. Men efter en stund kom dem och det var L-Y-C-K-A. Första blev att jag fick byta blöja på systersonen och det hade jag inget emot. Sedan gosade jag med honom innan han fick gå i gåstolen och man fick riktigt hålla koll på honom då han är riktigt klåfingrig och ska dra ut precis varenda låda som kommer i hans väg. Och han hade lärt sig två nya saker. Att vinka och att svara på en fråga. Han är så fin. Och det var så mysigt att träffa båda systrarna. Vi åkte hem runt halv tio tiden. Gjorde riktigt ont, men jag visste att vår helg ändå skulle bli U-N-D-E-R-B-A-R.

Lördag klockan 05:00
Vi skulle egentligen åka vid sex på morgonen, men vid fem tiden åkte vi istället. Jag somnade efter en stund och vaknade upp i Jönköping när vi körde genom Gränna. Älskar verkligen det. Stannade till vid Rasta för att äta frukost, klockan var då halv nio. Körde inom Ljungsbro. Cloetta ligger ju där. Köpte med oss lite hem såklart. När vi var där sist var det på en vardag. Luktade så otroligt gott. Choklad i hela staden!
Var framme i Gävle vid tre tiden. Då checkade vi in på hotellet, Scandic och sedan åt vi middag. Och vid sju tiden var vi vid Gävle konserthus. Jisses vad jag var exalterad.. och vid halv åtta stod han på scenen. Älskade Ola Salo. Han spelade tillsammans med Symfoniorkestern och det var blandade låtar. Framförallt lite från The Ark. Yes! Bland annat Breaking up with God som är en av mina favoriter tillsammans med It takes a fool to remain sane och Calleth You, Cometh I. Underbart!
Somnade riktigt gott sen vid halv elva tiden.

Söndag
Vid halv nio tiden befann vi oss nere på frukostbuffén. Och vilken buffé. Fem stycken olika bord fulla med mat. Ett med frallor/bröd/knäckebröd, ett med pålägg, ett med fil/yoggi och tillbehör, ett med pannkakor, ett med kakor och ett med varm mat såsom prinskorv, bacon, scrambled eggs. Vi vart så snurriga av alla val man skulle göra. Man ville ju ha ALLT. Kolla nedan vad jag tog. Så gott!
Och sedan checkade vi ut och så drog vi hemåt. Körde runt och kollade lite i Stockholm. Stefans favoritställe. Men iår ska vi inte dit, men han fick ju ändå en bit av Stockholm. Sedan vidare mot Tullgarnsslott. Där bland annat Per Morberg bor. Jättefint ställe. Fortsatte mot Nyköping där vi åt lunch/middag vid två tiden. Tacobuffé.
Och så vart vi hemma i hemstaden vid halv åtta tiden.
Nu sitter vi och kollar på Solstorm på fyran och tar det bara luuugnt. Haft en fantastisk helg!

































Hade faktiskt riktigt bra platser. Dock klarade inte kameran av ljuset eller avståndet. Vill verkligen ha ett nytt objektiv som fångar in ljusstyrkan mer och som kan zooma massa!



























1 Anna:

skriven

Jadå det är bra !

2 IDA:

skriven

svar: allt är bra med mig, med dig då ? :)

3 natali:

skriven

fina bilder!

skönt att höra! jag ska plugga och kanske ut, själv? :)

4 E M E L I E:

skriven

sv: fina bilder!

jag har haft en riktigt bra helg, själv? :)

5 Kattis:

skriven

Kul med en roadtrip till Gävle :) Det ska jag göra nästa vecka!

Riktigt fina bilder du tagit :)



Jag har haft en lugn och bra helg, bara tillbringat massa tid ute och i stallet, det är ju så härligt med vår! Vad ska du göra i veckan då? :)

6 Anette:

skriven

Såg att du lagt upp fredagsintervjun med mig.

Du fick en fin liten länkning av mig i min blogg.



Ha det så bra! :)

7 Sessan:

skriven

Jodå det är bättre med mig, har vart iväg & jobbat idag så har en jobbdag kvar. Själv då?

Gränna & Braehus är fina ställen, vi åkte dit i somras & även till Cloetta, vi bor ca 1timme med bil därifrån men bara varit där 1 gång.

8 Ella - Hjälp med design, eller bara njut ;):

skriven

Sv, hihi jättefina bilder :D Jadå, super! Själv?



Kram, Ella

9 Hanna Håkansson [ Foto ]:

skriven

den ligger i varberg, eran då? :)

10 Emma:

skriven

SV: Nja, Jag mår sädär :/ Jag har ont i huvudet och är förkyld. Sj? :)

11 Nayomi:

skriven

ser ut som ni hade det underbart! :D jo det var en bra helg här med ;D

12 Fanny:

skriven

SV: Det är bara fint :D

13 sara derehag:

skriven

svar: min mail är [email protected] :)

men om du ska adda mig på msn kan du adda [email protected]

14 ANGELICA.BLOGG.SE ♥:

skriven

Oj vilket stort påskägg :D Grymt fina bilder :D



SVAR: Jo det är bra :D själv?

15 Ellen:

skriven

Åh, Ola Salo är ju bara så bra!

16 HANNA:

skriven

sv: absolut! själv? :D

17 LINNÉA FLYSTAM:

skriven

SV: Allt är bra med mig, själv då? :)

18 Valentina - mitt liv i Italien:

skriven

Vad roligt! Verkar som ni haft det trevligt! :)

Min helg har varit bra, ganska lugn men väldigt skönt.

19 Emma:

skriven

Vilken mysig helg du haft :)

20 Jonna:

skriven

ser väldigt mysigt ut! Kan tänka mig att konserten va helt underbar :) synd jag inte kunde vara där själv!

Ja, jag har haft en helt okej helg. Mycket jobb och så, men får ta igen det nästa helg då jag är ledig :) Du har väl haft en underbar helg kan jag tänka mig :) kram

21 E M M E L L Y:

skriven

Åh vilka himla fina och härliga bilder på alla sätt! =)

sv: Det har jag verkligen! Din ser ut att ha varit minst sagt toppen med! ;)

22 kiwiberries:

skriven

ser riktigt härligt ut!



själv har vi bara vart hemma men har rensat ut rejält och har mycket bättre ordning! känns så skönt!

23 bexollila.:

skriven

nAJS !

de e sådär ,sj?

24 angelina:

skriven

roligt :) du verkar haft de bra :)



allt bra här! mkt att plugga bra..

kram

25 malin:

skriven

Finna bilder!

26 Chriis:

skriven

SV: jadå det är bra sj? :)

27 Fanny - Mina val, mina problem.:

skriven

Vilka fina bilder! :)

Du ser ut att har haft riktigt roligt! ;)

SVAR: Ja, absolut!

Hur är det själv? ♥



Kramizz

Kommentera här: