Min mediala resa

Fick en kommentar
Om att det finns intresse i att läsa om mitt mediala jag. Idag rymmer inte bloggen den stora delen som jag skulle vilja då jag inte riktigt vet hur jag ska använda mig av detta. Mitt mål är att ha en annan blogg där jag kan samla all den information, men när det sker får jag se. 
 
Min resa
När jag var mindre (idag är jag 23), så kände jag mig alltid annorlunda. Faktiskt. När folk diskuterade kring exempel om Gud fanns, visste jag inte riktigt vad jag skulle svara. Jag gillade att vara i kyrkan, det var lugnt och stilla och jag liksom brukade faktiskt be till något högre. Men om det var Gud eller ej, det kan jag inte svara på. Jag älskade faktiskt att ta konfirmationen. Jag var väldigt uppmärksam när de pratade om religion och i skolan tyckte jag även om dessa ämnen. Men var jag religiös? Nej, jag såg det mer som att jag hade en tro, men ja, jag visste inte på vad. 
Min älskade mormor Maj gick bort den 6 februari 2006. Jag var då 16 år gammal och bodde i Halmstad. Jag gick gymnasiet där och jag minns det som att det vore igår. Mina föräldrar körde de där 7 milen för att berätta för mig att vår älskade mormor hade gått bort på morgonen samma dag. Jag följde med dem hem och jag kommer ihåg att jag sa "Mormor är en stjärna nu" och tittade upp mot himlen. Efter det kommer jag inte ihåg så mycket. Ingenting av vad jag gjorde de dagarna innan det blev begravning. Vid begravningen sa jag till mig själv att jag ska inte gråta - just för att jag ville vara stark. Men hur kunde en 16 åring vara stark när ens mormor gått bort. En person som man älskade något enormt, en del av familjen var borta. Nej, det gick inte. Jag grät så fort jag kom in i kyrkan och den var fylld med människor som ville ta farväl av vår älskade mormor.
Efter den dagen var väl inte allt som vanligt. Några månader sedan åkte jag in för gallstensanfall och låg på sjukhuset i tre veckor. Man fick inblick på saker och ting då. Jag som är livrädd för sjukhus, fick gå igenom mycket. Stora händelser som satte stor prägel på mitt liv. 
 
Mitt livs kärlek
Kommer in i mitt liv den 10 september 2007. Efter en månad av dejtande blev det vi! Detta bli vårt startdatum för vår relation och jag sa hela tiden att det var min älskade mormor som fanns vid min sida och som visade honom vägen till mig, för han hade slumpmässigt kommit in på min sida på dåvarande Lunarstorm. Detta är en helt annan historia, förlovade oss 2012 och gifta oss i år den 15 juni. 
Nästkommande år, 2008, träffar jag och sambon ett medium som blir min lärare i både personlig utveckling och inom mediumkunskap. Det var då jag öppnade upp alla dörrar för detta. Jag utvecklades något enormt och 2011 var det året som jag blev diplomerad i denna kurs. Hoppade sedan på att bli deekshagivare 2012, sedan gick jag en nybörjarkurs hos ett annat medium i min hemort och blev den 10 juni 2013 ett certifierat medium. Gick även en kurs inom ängla massage (massage med samarbeta med änglar, healing och eteriska oljor) och blev diplomerad. 
 
Idag
Är jag en stark person (tack vare den personliga utvecklingskursen) Jag bryr mig inte ett skit om vad personer tycker och tänker om mig. Jag går min egna väg och har alltid gjort. Kärleken och glädjen är det som är det vikigaste för mig. Alla händelser som sker med oss har en mening. Jag tror väldigt mycket på attraktionslagen. Min väg har kanske inte varit lång och jag är ung. Men jag älskar detta! 
 

Diplomet i änglamassage och mitt certifikat.
 

Kommentera här: