Mammas och sambons examensdag!

Igår vid tolv tiden
Kom två nybakade studenter hem. Som jag tidigare berättat så tog min mamma och min sambo examen igår från undersköterskeutbildningen. Så jag hade en chokladbollstårta reda, kaffe och en varsin studentgosedjur att hänga runt deras halsar. Vi fikade och sedan kom två bästa vänner till mamma som jag känt sedan jag var liten, så dem hade blommor med sig och så blev de att de med stannade på fika. Stefan gick till jobbet. 
 
På kvällen
Var det ett litet kalas hos mamma och pappa, även för Stefan. Mamma hade gjort marinerat kött, egen potatissallad, pastasallad, massa kex och ostar. Supergott! Vi var sammanlagt 15 stycken. Mamma hade egentligen inte bjudit några, utan mer sagt att hon tar examen och de som vill får komma. Mycket trevligt! Stefan fick finfina presenter han också och vi hade det jättetrevligt! Sedan åt vi tårta och runt elva tiden var vi hemma på kvällen :) 
Är väldigt stolt över dem, som sagt 
 

Lekte lite med mina naglar igår ;) Imon ska de få sig en svängom på riktigt!


Charlie ♥


Isadora  ♥


Farbror hade smyckat ut ingången hos mamma och pappa. Så fint!!


Farbrors och "fasters" hund Zeb!


VACKRA jag ;) 


En av kattungarna från Anna-Lisas kull :)
 

De nybakade studenterna som nyss fått presenter av de första gästerna.


Underbaraste lilla liv!


Mammas underbara mat!


Detta är - tro det eller ej - en riktig ros!! Dock har dem färgat den, men coolt va? Kommer från syrrans och mosters blomsterbutik!


 ♥


Syrran och hennes pojkvän! 

Mammas presentbord! Hon fick fotvård och den där stora polkagrisen och den rosa gosedjuret från oss systrar med respektive!


Dags för tårta ;)




Tog fram sambons studentskylt från 2009 ;) 
 

Kommentera här: