Helgen i Halmstad

Fredags
När Stefan slutade i fredags så åkte vi mot Halmstad. Lilla Isadora var även med oss eftersom vi ville att hon skulle få springa fritt på svärmors kolonilott. Så när vi kom till Halmstad blev det att vi handlade och åkte sedan till svärmors kolonilott där Isadora fick springa lite. Hon hade på sig en sele hela tiden och den berörde henne inte direkt :) Efter det körde vi och matade fåglarna på Olofstorp, då jag hade packat med mig en massa bröd från veckan hemifrån. 
 
Lördagen
Dagen började med att vi åkte till Erikshjälpen. Jag hittade en löpare med fina körsbärsblommor på :) Sedan gick vi på Biltema, Jysk, Rusta och Arken Zoo. Köpte massa presenter till Nico nu när han fyller 1 år i veckan. Sedan gjorde vi ordning inför grillningen vid sex tiden ute i kolonilotten. Hade givetvis med oss Isadora. Jättegod mat och sedan hem igen för att titta på Eurovision. Jag hade en hel del favoriter såsom Tyskland, Estland, Danmark, Sverige såklart, Finland, Spanien, Island, Georgien, Italien och faktiskt Grekland. Så en av favoriterna vann :) 
Läste efteråt att många hoppats att Sverige skulle vinna och visst skulle det vara kul, men vad tror man? Att vi ska vinna återigen? Tycker vi ska vara enormt glada för att vi redan vunnit nu och att showen blev en succé. Vi kommer säkerligen vinna längre fram, men att vi inte vann gjorde ingenting.
Tyckte det var roligt att Robin Stjernberg var den som fick representera oss, bra låt och en fin person! Jag inervjuade ju honom för tidningen och han var så värd detta!
 
Söndagen
Idag åkte vi till Olofstorp då de hade vårmarkna där. Var dock lite regnigt, men svärmör fick det hon var där för. Hon köpte växter för 10 kr styck till hennes trädgård. Och efter det blev det en riktigt slappdag. Vi körde hem vid sju tiden. När jag kom hem öppnades dörren till grannen där Christina och Nico bodde och han var så glad för att se mig. Christina berättade att han hade sagt "Nenne, Nenne. Nenne" hela kvällen när han fått reda på att jag skulle komma hem :) Så han fick busa med mig innan det var sängdags!
 

Löparen jag hittade på Erikshjälpen :) 


Hittade äntligen en cola med ett namn som jag kände ;) Tvillingsyrrans!


Isadora var nyfiken på allt!

 

Kommentera här: