Förr eller senare exploderar jag ♥

Nu har jag läst ut boken
Den bok som nu går på bio. Det är John Green's Förr eller senare exploderar jag eller The Fault in our Stars som den engelska titeln heter. Jag har väl aldrig varit speciellt intresserad av manliga författare och det vet jag egentligen inte varför. Men eftersom jag ville se filmen och visste att en bok fanns, ville jag läsa den. Och jag blev överraskad. Inte för att en man hade skrivit den utan för hur bra den är. Rolig och väldigt lättsam. Som alltid tycker jag man kan läsa böckerna först innan man ser en film, eftersom böckerna ger så otroligt mycket mer. En känsla och vad personerna tänker. Kärleken som finns mellan Hazel och Augustus är så fint. Dessutom känner jag igen mig i den, då jag själv har problem med sköldsköteln, ja kanske inte som Hazel som har cancer i den, men ja ändå ;)
Otroligt läsvärd - längtar efter filmen nu som just nu går på bio.
 
 

Kommentera här: