Underbar helg ♥

Än en gång fick vi oss en underbar helg
Denna helg var det dags att fira systersonen Casper som fyllde 3 år den 3 juli :) Så i fredags efter jobbet följde Nicco med hem en stund. Vi käkade korv med bröd innan min älskade man kom hem. Sedan kom min mamma och hämtade oss. Nicco fick skjuts hem då hon egentligen skulle tagit bussen. Väl hemma hos mamma och pappa tvättade jag lite och vi åt hemmagjord pizza! Blev en riktigt mysig kväll på altanen ♥
 
Klockan halv åtta
Åkte vi hemifrån och hade ca 3,5 timmes bilresa till syrran. Jag somnade ganska direkt och vaknade upp i Falköping av att vi skulle köpa glass. Lilla Stina var också med :) Casper sov när vi kom innanför dörren, men när syrran viskade "mormor och Jennie har kommit", vaknade han snabbt och sa till mig: "Jag såg inte dig Jennie". Söta unge! Han fick sina presenter. Av mig och storasyster Linda med våra respektive fick han ett memory spel, en film med Emil i Lönneberga och det bästa av allt - en fotobok med ca 70 sidor som jag hade suttit med. Den blev så fin och större än vad jag trodde! Dessutom fick han en sådan dubbeldäckare och en taxibil som vi köpte i London tillsammans med Kinder Egg. De blev han också riktigt glad för!
 
Bada
Direkt när vi hade kommit var det dags att visa upp "Kapten Krok" - hans lejonhuvade kanin som han fick av sin farmor med en superfin bur! Han var så söt! Sedan skulle han bada, vädret var riktigt varmt! Det blev lunch och då kom även min farbror och hans fru. Kändes så mysigt! Han fick en skottkärra av dem och av hans mormor och morfar fick han en gungställning! Han var riktigt glad!
Efter lunchen gick vi tjejer ner för att bada vid Vänern. Knappt inga som vet om denna stranden, bara de som bor där, så vi var ensamma där. Riktigt härligt var det! Casper simmade och vi hade som sagt riktigt mysigt! När vi kom hem började de sätta ihop gungställningen, samt att göra i ordning inför middagen. Caspers pappa plockade upp potatis från landet och sedan grillades det gös! Till det romsås, sallad och även kyckling med sweet chili sås! Jisses vad gott!
Jag fick även känna på tvillingsyrras mage när bebisen där inne sparkade! Så mysigt  ♥ Blev sedan att jag och Casper började spela spel och pärla armband! Och så tårtan! Riktigt god! Blev sedan att vi alla sa godnatt.
 
Söndag
En riktig brakfrukost blev det! Och även en massa bus och mys blev det innan vi skulle hmåt. Jag och Stefan bestämde oss för att åka med farbror och hans fru hem i deras husbil! Så även i en husbil kan man somna! ;) Vi stannade för en glass i Mullsjö och sedan fortsatte resan hemåt. När vi väl var hemma blev att vi nästan direkt gick iväg och handlade. Idag blev det också fisk! Fiskpinnar, mos och citron- och dillsås! Riktigt gott! Efter det började jag packa ner till lokalen. Har ju inte jättemycket än så länge, bara ett bord, massagebänken och en expedithylla som är de stora. Sedan har jag alla små prylar! Ska till Ikea senare och köpa resten, bland annat stolar till bordet!
Blev sedan en kväll framför teven innan vi la oss. Jag läste ur boken Hon hette Jennie, en bra bok av Moa Herngren.
 
 
 
 
Älskade unge! ♥
 
Casper verkar ha fått mitt intresse för att fotografera! Så fort han ser att jag har kameran framme ska han också ha den!
 
 Fotoboken som jag gjorde :) Mycket nya bilder, men fick även med när han var liten och bilder från hans dop!
 
Tårtan som var sååå god!

Kommentera här: