Julmarknad i Kalmar ♥

Halv åtta
Befann vi oss utanför kommunhuset för att åka med bussresa till Kalmar och Kalmar slott. Vid halv tio var vi där och tillsammans med en kollega till min man gick vi och fikade direkt. I bussen hade alla andra med sig kaffe och fika och det hade vi inte ens en tanke på. Så direkt gick vi och fikade :) Sedan gick vi runt på hela området och vi handlade lite fudge med päron, rom/hasselnöt och pepparkakssmak, sedan köpte jag en julklapp til min systerson, två korvar och äntligen fick jag smaka ett kanderat äpple! 
 
Vi fortsatte in till stan
Vi smakade på honung med smultron bland annat, så gott! Smakade även på kalvdans för första gången, vilket inte var en höjdare :( 
Efteråt drog vi in mot stan där vi åt på en Kina restaurang. Mötte upp min vän Carro som bor i Kalmar och umgicks lite. Shoppade och fikade! 
Summan av hela dagen har varit fantastisk! ♥ 
 
 På sista bilden syns jag och Albina ♥

Kommentera här: