Bokmässan ♥

Klockan 06:00 
Steg vi upp idag. Efter lite frukost i magen hoppade vi på bussen som skulle ta oss till Göteborg och till Bokmässan. Första gången för oss, faktiskt. Så förväntingarna var ganska så stora. Efter 15 minuter på bussen somnar jag och vaknar upp i Kållered, drygt 1,5 timme senare ^^ Att sova på buss eller i bil har aldrig varit ett problem ;) Bussen släpper av oss vid Universeum och vi går mot Svenska Mässan. Kön var ganska lång, men det gick ändå snabbt att komma in. 
 
Väl innanför
Blir jag helt betagen. Filmtoppen fanns där med massor av filmer. 4 filmer för 60 kr! Hittade 4 svenska filmer :) Rikitgt fynd! Köpte sedan två böcker och vi tog oss en fika. Sedan gick vi vidare. Jag stannade och pratade med Solentro som hjälper en med egenutgivning av ens böcker :) Detta blir ju en lösning ifall de två bokförlagen inte vill ha min bok. På något sätt ska den komma i bokform iaf! ♥ 
 
Kändistätt
Blev sedan ett stopp vid Vattumannen. Blev dock besviken då de inte hade alls mycket med sig... Blev i alla fall en kalender för 2015, en Lev livet 2015 där det är väldigt mycket personlig utveckling i :) Sedan mötte vi kändisar lite här, först Ison som var domare i The Voice om jag inte minns fel, bredvid han fanns Börje Salming. Sedan Mari Jungstedt, Plura, Gunnel Carlson från Gröna Rum, Martin Emtenäs från bland annat Mitt i naturen, Tomas Tengby, David Batra, Viveca Sten, Martina Haag (som just i den sekunden jag fotade henne skulle bokstavera ett namn åt en läsare, så hon såg detta och skojade med mig att hon trodde inte den bilden blev så bra. Istället log hon i efterhand, gillar henne!), Katerina Janouch, Dogge Doggelito, Jan Hedh, Sara Kadefors som skrivit Sandor/Slash/Ida med fler. Ja, väldigt kändistätt! :) 
 
Lunch 
På andra våningen fanns där trädgård, det digitala nätet och mycket mat, samt hälsa och livsstil. Vi åt lunch där. Blev qournwok! Riktigt gott! Stefan sa det var det godaste han ätit på länge :) Hihi, vegetariskt är underskattat! Blev att vi även smakade på lite råsaft! :) 
Det var en riktigt bra dag! Vi båda fyndade :) Vid 15 åkte vi hemåt och det blev väldigt bra med den tiden. Jag är väldigt nöjd. Det enda var att när vi kom vid nio dit så var det lugnt med folk, vid 12 var det smockat! Trött i huvudet! ♥
 
 
 
Börje Salming
På plan två satt Plura och åt mat inför plubik! Kan inte vara det lättaste...
 

En varsin quornwok! Mums!

Gunnel Carlson intervjuade Martin Emtenäs för hans nya bok Upptäck Sveriges Natur
 

Lite råsaftsmakning! Morot och äpple i den ena samt päron, äpple och mynta i den andra.






Lyssnade på Viveca Sten lite

David Batra hade gjort en ny bok där han samlade de bästa annonserna från blocket!
 
Sara Kadefors blev intervjuad av radion då de sände live därifrån.
 
Martina Haag och Katerina Janouch!
 
Snygging Carl-Einar Häckner! 
 
 
Mina fynd! 
4 filmer för 60 kr
Böcker 25 kr styck 
Leva Livet 2015 150 kr 
A4 böcker linjerade 3 för 100 kr (till kommande böcker)
Necessärer från premier av Allers förlag, 40 kr för båda

Kommentera här: