Andliga profiler - Helene Johansson ♥

 
Namn: Helene Johansson
Ålder: 50
Bor: Utanför Malmö
 
Vad är andlighet för dig?
- Andligheten finns överallt, allt du rör vid och allt du känner.
 
Vad arbetar du med?
- Tyvärr kan jag inte arbeta mer, jag råkade ut för en olycka på jobb för många år sen.
 
Hur kommer det sig att du arbetar med det du gör idag?
- Innan min olycka arbetade jag som undersköterska. att arbeta och hjälpa andra människor är det bästa jag vet.
 
Vad tror du på?
- Jag tror på människan även om en del kommit på glid i sin medmänsklighet. Kärleken till andra människor och till sig själv.
 
Hur upptäckte du det andliga/spirituella?
- Jag har ända sen jag var liten känt, upplevt och vetat saker. När min mormor dog så kom det fram fler gåvor som t.ex healing.
 
Har du någon förebild? Isf vilka och varför?
- Folk som ger utan baktanke då menar jag inte bara saker och pengar. Utan de som ger bort ett leende, reser sig på bussen, de små vardagliga sakerna som kan göra andra lyckliga. Om du fick förändra världen, vad skulle du göra då? Skrota allt som har med vapen att göra. Ta bort förmågan och kunskapen att kunna tillverka dem. Ge alla människor en spärr som hindrar dem från att skada någon annan både fysiskt och psykiskt.
 
Har du varit med om ett mirakel?
- Ja, när jag var i 2-årsåldern. Jag drack något giftigt och förlorade medvetandet och när jag kom till sjukhuset efter 1 timme eller 2 så hade jag slutat andas och jag hade ingen puls, men jag kom tillbaka när mina föräldrar satt med mig när alla upplivningsförsöken upphört.
 
Vad har du för råd till alla där ute?
- Var rädda om varandra, både de ni känner och de ni inte känner vi vet inte vad som finns med i bagaget hos våra medmänniskor. Att säga hej till någon kan vara den kontakten som de får den dagen. Glöm inte ert ursprung!
 
 

Kommentera här: