Andliga profiler - Lone Johansson Bauder ♥

Namn: Lone Johansson Bauder 
Ålder: 37 år
Bor: Landskrona men känner mig hemma varhelst stämningen är rätt.
 
Vad är andlighet för dig?
- Andlighet är att vara öppen i vardagen, inte att besöka hemsökta platser eller ödehus.
 
Vad arbetar du med?
- Arbetar på ett callcenter med inkommande samtal, trimmar och klipper hundar och sprider väldoft med poo-pourri.se
 
Hur kommer det sig att du arbetar med det du gör idag?
- Behövde jobb efter utbrändhet och hittade äntligen ett ställe där min språkliga kompetens behövdes. Trivs bra, men är alltid på utkik efter nya möjligheter...gärna närmre...
 
Vad tror du på?
- Tror på något större... Är vad jag själv kallar varsagsspirituell och högtidstroende... gillar andliga platser av alla sorter, kyrkor, kyrkogårdar, kapell, naturen och tycker att tro är spännande som trygghet
 
Hur upptäckte du det andliga/spirituella?
Vi hade ett litet spöke inneboende i vår lägenhet i Göteborg...en flicka som gjorde hyss med oss... Höll på med telepati och känsloöverföring på långdistans utan att egentligen veta att jag gjorde det, det bara kändes naturligt. Haft kontakt med släktingar som inte finns på jorden längre. Varit på spökat i bil och tagit upp andliga liftare...

Har du någon förebild?
- Den enda förebild jag kan komma på är vår vigselpräst! Han har en underbar närvaro och öppenhet och känns så äkta och okomplicerad. Han är en kristet andlig förebild...och det är väl inte det sämsta. Annars finner jag mycket inspiration och frid i naturen. Vi bor i ett paradis och ett mirakel!
 
Om du fick förändra världen, vad skulle du göra då?
- Om människor tog hand om sig själva och var öppna för andras levnadssätt så skulle världen nog vara fredligare. Människan kan inte rädda alla. Sjukdomar är en del av jordens sätt att hålla sig i balans och det måste vi acceptera, det kommer jag troligen få en massa skit för... varje årstid och varje dag är ett naturens mirakel...
 
Har du varit med om ett mirakel? Vad hände?
- Min avdöda morfar räddade mig en gång ifrån att köra över en räv med bilden. Jag kände hans närvaro väldigt tydligt. 
 
Vad har du för råd till alla där ute?
- Var rädda om varandra, inte för varandra. Och glöm inte att behandla dig själv som du behandlar andra...så orkar du mera. Öva på att säga nej, även till dina nära och kära. Tänk att varje mynt och varje situation har två sidor innan du dömer.
 
 

Kommentera här: