Julmarknader i mängder ♥

Vår helg
I fredags åkte vi ut till mina föräldrar ♥ Blev tacos och tevemys! Mina föräldrars bekanta kom ifrån Skåne eftersom det var jakt denna helg. På teve tittade vi på På Spåret där mina favoriter var med - Ola Salo & Sylvester Schlegel ♥ Hann även klart med ännu en halsdukstub ♥ Min egna nu i mörklila.
 
Julmarknad x3
Igår var vi på julmarknad här i stan. Blev att vi tog lite glögg, köpte fröknäcke mix av ett UF-företag och fikade på ett café i stan. Riktigt mysigt ♥ Julkänslan fanns med. Både jag och mamma älskar när det är kallt och sådär julmys. Blev en tur ut till en annan marknad, där jag tog lotter och vann 2:a pris!! ♥ Förra helgen när vi var i Lönsboda vann jag ju en söt ängel. Så glad ♥ Så denna gång blev det en korg fylld med tillbehör till en ostbricka. Blev riktigt glad! Har även varit ute efter en korg till mitt hantverksarbete såsom mina garn och broderi och ja, nu har jag en ♥ 
På kvällen blev det hasselbackspotatis med ryggbiff, persiljesmör och sky. Så gott ♥
 
Söndag
Och idag kom syrran en runda. Jag satte upp ljusslingorna på mina föräldrars hus. Det är lite av min grej att göra det åt dem. Om jag får bestämma skulle hela huset vara fyllt av ljus. Men det blir just nu 2 och sedan ska jag allt komplettera med minst 2 till. Förra året satte ju pappa och min farbror upp en slinga som räckte över hela deras garage och ni kan ju tro att jag blev stormförtjust! ♥ Här hemma ska jag ha en ljusslinga på balkongen, små granträd i fönstret med ljusslingor och så ska jag pynta lite på lägenhetstrappen där nere. Dessutom ska vi ha en krans på dörren som är batteridriven med ljusslinga i. Så fint ♥ Längtar nu verkligen till jul ♥  Pratade även med mina systersöner i telefon ♥ 
Och innan vi skulle köra hem åkte vi på en julmarknad som är lite längre bortanför mina föräldrars hus. Riktigt mysig! Köpte hemmagjorda polkagrisar och lotter för Röda Korset där man vann varje gång så ja, jag vann en Dove tvål och ett reflex. Min "faster" var med ♥ Så härligt! 
 
 
 
 

Kommentera här: