Vila i frid Daisy ♥

Igår
Märkte jag att vår lilla hamster låg konstigt i sin bur. Förstod direkt att hon ej skulle överleva länge till. Hon har varit dålig till och från och vi har velat låta henne somna in, men när man tänker den tanken blir hon pigg igen och därför har vi inte funderat på det särskilt mer. Men igår vände det helt ♥ Klockan 23.30 tog jag upp henne i min hand med en liten handduk runt sig. Både jag och Stefan fanns med henne ända in i slutet när hon tog sista andetaget vid 00.00 ♥ Vi hade tänt lite ljus innan och när hon väl tog sitt sista andetag tackade jag henne för allt och bad änglarna att ta hand om henne. Nu är hon en liten ängel själv och hennes syster träffar hon i himmelriket ♥ Hon blev ändå 3 år gammal, vilket är gammalt för hamstrar. Lilla fina Daisy ♥ Stefan spelade upp "Tryggare kan ingen vara" och sedan lade vi henne i en liten låda. Idag ska vi ut till mina föräldrar och begrava henne ♥
 
Även om jag vet
Att detta var bra för henne med att somna in, så grät jag under hela den halvtimme som var igår. Men jag är så innerligt tacksam för att hon inte gått bort under helgen då vi faktiskt inte var hemma. Det var så stillsamt och fint att få vara med henne ända in i det sista ♥ Hon behövde inte vara ensam ♥ Idag städade jag ut hennes lilla rosa bur. Känns tomt på något vis också ♥ Men nu har hon det fint! ♥
 
 
 
 

Kommentera här: