Vår helg ♥

Fredags
Efter att jag jobbat till 16 blev det middag tillsammans med min man och bästa vän Nicco ♥ Blev champinjonsoppa från matkassen. Riktigt god :) Sedan åt vi massa gott till fredagens alla program. 
Haft en riktigt bra jobb vecka :) Fick ett halsband av en liten tjej på en förskola jag var på. Blev riktigt glad ♥ 
Lördag
Blev en runda till Växjö med Nicco. Vi gick på Erikshjälpen där jag återigen hittar massa filmer och böcker... hihi. Vi åt sedan buffé på Samarkand och tog sedan en kaffe på Espresso House. Blev även en film och två skivor inne på Clas Ohlson. På kvällen blev det middag hemma hos mamma och pappa. Mamma fick hemmagjord müsli och pappa choklad i Alla Hjärtans Dag-present. Vi fick en vegetarisk bok av mamma och pappa ♥ Blev så glad! Fick sedan hemmagjord smörgåstårta som mamma hade gjort. Riktigt god! ♥ Såg sedan mello tillsammans innan vi körde hemåt igen. 
 
Söndag
Först blev det Alla Hjärtans Dag middag med min älskade man på ett ställe här i stan. För en månad ungefär bokade jag bord för oss och jag fick känslan av att jag skulle säga det redan samma dag som jag bokade. Och när jag sa det till Steffe var det väldigt bra, eftersom han höll på att boka samma dag han med, hihi ♥ Han ville tydligen med överraska mig ♥ Jag är kluven till just denna dagen. Jag kan känna att det är härligt att det ägnas bara en dag åt just kärlek, men samtidigt kan jag tycka att varje dag ska vara i kärlekens tecken. Men det kanske är så, att man måste ha en speciell dag för att man ska stanna upp och tänka till och ge varandra den där extra kramen eller komplimangen. Kärleken finns ju med oavsett, men kanske blir världen kärleksfullare för just bara den där dagen. Men ja, det är så olika med den där dagen. Jag tycker det är härligt, samtidigt som kärleken ska vara självklar genom alla dagar. I alla fall så var maten jättegod. Till förrätt var det västerbottenosts muffins (vilket jag hellre skulle kalla för västerbottenost hjärta istället) och sedan lite majonnäs, räkor och löjrom och då sallad. Så gott ♥ Sedan varmrätten tog vi öring med hasselbackspotatis, portobellosvamp och wokade primörer. Riktigt gott ♥ Och slutligen en brownie med hallonmousse. 
Efteråt åkte vi till Halmstad och överraskade svärmor. Hon blev riktigt glad. Bland annat fick hon en Bingolott som hon sedan vann 250 kr på :D Hihi härligt! ♥ 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: