Helg i Halmstad ♥

Blev återigen en helg i Halmstad
I fredagskväll kom vi och det blev direkt att vi körde och handlade med lilla svärmor ♥ Jag var tvungen att ha nytt balsam då jag kör på balsammetoden som blivit så stort. Jag kör först på Neutrals balsam som "tvättschampoo" och sedan Respons med shea butter och avokado och det funkar riktigt bra för mig. Tidigare hade jag Änglamarks balsam som "tvättschampoo" och sedan Barnängens cream & olja som balsam, men nej det har jag inte varit nöjd med. Men nu känner jag att det blir bättre :D Det handlar mer om att vänja håret vid det tror jag :) Och varför jag gör det är för att det finns så jävla mycket skit i alla dessa schampoon. Därför ville jag prova och se om detta skulle passa mig och än så länge gillar jag det. Dock funkar ju inte alla balsam heller, så det är lite att läsa om det innan man ska köra igång och vad man kan använda eller ej. Allra först kör man en sista tvätt och det hade jag Coops schampoo.
 
Glada hälsningar från Missångerträsk
Jag älskar ju Martina Haags böcker och också filmer. I fredags förmiddag när jag låg hemma sjuk så kollade jag på denna och totalt älskade den. Martinas böcker och filmer är sådär lättsamma och jag känner igen mig så mycket i hennes tafatta och klumpiga sätt att vara ♥ Totalt älskar dem. Och vad jag skrattade, så roligt och Bert-Åke Varg gjorde sin roll riktigt bra! Även Ola Rapace - som blev skitsnygg med den där norrländska dialekten ;) Haha 
Ja, stor tumme upp till filmen ♥ 
 
Falkenberg
Igår blev det en tripp till Falkenberg. Vi fikade på Stålboms konditori, blev en tonfiskmacka och en latte till mig. Steffe tog en macka med "fyra ostar" och kopp kaffe. Svärmor höll sig till prinsessbakelse ;) Sedan åkte vi till Fynda Outlet som jag och svärmor älskar. Så mycket fint där. Och äntligen fick jag hem det andra garnet av den sjalen som jag gjorde i blått/turkos/lila/rosa. Det andra är i mer ljusrosa/gul/grå/grön eller hur man ska säga. Ska försöka ta en bra bild på det någon dag ♥ Har redan gjort en halsdukstub på det. Och blev även klar med en mörkblå. Här går det undan :D På kvällen när vi kom hem var vi på Hemmakväll. Och det var farligt! 50 % rabatt på ALLA köpfilmer.... kom hem med två. Nya Jurassic Park och Kvarteret skatan - nu på riktigt. Så nöjd! Och även chipsen med vinäger och salt - favoriter!
 
 
 
 
 
Ästher och Älsa är nyfikna när vi städar i deras hem ♥
 

Kommentera här: