Min meditation ♥

I min grupp Tredje Ögat på Facebook
Startade jag en diskussionstråd kring om man mediterar och hur. På samtliga utbildningar som jag gått till medium så är meditation A och O. Det är en viktig bit av att ta hand om sig själv och gå ner i det undermedvetna ♥ Jag tycker det är spännande och intressant och man får så mycket insikter i meditation. När man mediterar kan man göra det antingen via vägledd meditation, instrumental musik eller helt utan musik och följa andningen. Vägledd meditation tycker jag sådär om, eftersom då förväntas det att någonting ska ske. Vilket det oftast gör, men att följa andningen och ha på lite musik är ändå någonting för mig. Meditation för mig kan också handla om att göra någonting som får en att bli avslappnad. Min grej är stickning. Jag älskar att sticka som ni kanske har märkt och idag fick jag hem ännu mer garn ifrån svärmor ♥ Detta fick jag som en gåva då jag hjälpt henne. Blev riktigt glad! ♥ Och detta med att sticka det är en hobby och en rolig grej som jag verkligen kan slappna av till och koppla av. Det är så meditativt att sitta och sticka och antingen ha igång musik eller film eller ja, bara höra min man prata. Underbart ♥ 
 
Mediterar du? Hur ofta? 
 
 
 
 

Kommentera här: