Min viktnedgång ♥

Vid nyårsafton
Har man ju ofta nyårslöften och jag vill inte kalla att detta är mitt nyårslöfte utan mer en nystart för mig. Sedan mer än ett halvår tillbaka har jag slutat att dricka läsk. Detta var en stor nackdel som jag hade då jag drack läsk väldigt mycket tidigare. Men sen slutade jag med detta för att jag insåg att jag verkligen vill gå ner i vikt och läsken var första steget. Lite som att avgifta mig själv, haha ♥ Och visst var det lite jobbigt i början, men det har gått förvånansvärt bra också! Jag tror att allting sitter i huvudet. Om du ger dig fan på att du ska klara något så gör du det. Och det har funkat för mig. Så jag intalade mig att jag inte behöver läsk och suget efter det försvann. Och vad det har hänt mycket! Även om det är en liten del så känner jag att min mage är inte lika uppblåst och jag känner inga som helst sug efter det. Mineralvatten eller vanligt vatten är det jag dricker i så fall eller något annat såsom mjölk. Jag dricker knappt aldrig juice till frukost mer än när man är hos mamma och pappa om man sovit över och nu i julas drack jag lite julmust, men det är ju inte alls gott numera. För mig är detta ett enormt framsteg och jag är så stolt på ett vis ♥ 
 
Så nu har jag börjat å ner i vikt
Helt sjukt vad härligt ändå! Eftersom jag inte har körkort så har ju det varit en fördel i detta. Och nu när det är snö har cykellåset isat igen och därav har jag inte brytt mig om att ens cykla. Så gå gör jag och kommer fortsätta med :D Vi har varit ute och gått långa runder och det är skönt! En befriande känsla när man kommer hem. Och går till jobbet gör jag och visst, det är inte långt, men det är det lilla som också är viktigt. Med Lifesum räknar jag kalorier och klarar mig finfint på det varje dag. Sedan ett halvår tillbaka la jag om kosten vid frukost. Bytte ut bröd mot knäckebröd och jag totalt älskar surdegsknäcke. Underbart gott! Och sen äter jag filmjölk och flingor. Ibland en frukt till också. Vid lunch är det oftast sallad av något slag då jag verkligen känner mig rik på att få göra supersmarriga sallader. I torsdags hade jag tonfisk, tomat, morötter, sallad, fetaost. Sååå gott ♥ Och eftersom jag älskar vegetariskt äter jag det ofta till middag. Även min man äter vegetariskt, så det känns riktigt bra alltihop! Senare ska jag även börja simma då jag älskar det. Sen låter jag mig även unna mig såklart. Jag tänker inte förnedra mig själv med att säga att jag inte får eller att plåga mig. Nu har detta inte hänt, men jag tycker det är en viktig del också i att kunna unna sig. Och det räknas in i kalorierna, så tar jag exempelvis en chokladbit så försvinner ju den delen i att äta annat. Så att räkna kalorierna är riktigt kanon, funkar bra på mig. Resultatet har gett sig i att jag i början inte kunde knäppa skjortan på jobbet. Men nu kan jag knäppa hela vägen ner. Så jag kämpar på och känner mig rik på att jag hittat mitt sätt som går framåt för varje dag ♥
Att hitta sitt egna sätt är viktigare än att tvingas göra något som inte funkar. Dieter har aldrig varit något för mig att dricka eller äta en viss kost. Jag tänker på vad jag äter och hur mycket i samarbete med promenader eller då simning. Det funkar för mig ♥ Och unna mig gör jag, men det kan vara som exempel mörk choklad eller popcorn. Jag går hellre ner sakta i vikt än att rasa och sedan gå upp alla kilona igen. Jag är medveten om vad jag stoppar i mig och det är underbart!! ♥
 
 
1 Louise Andersson:

skriven

Så duktig du är Jennie! Tror precis som du att det ör bra med ett långsiktigt tänkande och att kunna unna sig själv det man vill ha! När man har hållt på att räkna ett tag får man ganska bra koll på hur man ska äta. Lycka till med viktnedgången. Kram!

Svar: sv: tack snälla du ♥ jag tror med på detta och det är MITT sätt, alla får göra hur dem vill, men jag tror på detta ♥
Jennie

Kommentera här: