Vår jul ♥

Nu är vi hemma igen från allt julfirande
I måndags förra veckan kom syrran hem - äntligen! ♥ Som jag längtat! Och då i tisdags kom hon in till stan tillsammans med Casper och hämtade mig. Vi handlade julmat! :D På City Gross köpte vi två stora gosedjurshundar till barnen. Det var rabatt på dem så det var väldigt bra pris ♥ 174 kr nu, innan 349 kr. Så vi kunde ej låta bli. Väl hemma hos mina föräldrar blev det massa bus och mys ♥ Riktigt härligt!! 
 
Onsdag
Blev en lugn och mysig dag. Vi var utomhus och myste med hästarna, vi gick en runda och förberedda allt inför julafton ♥ På kvällen kom min man och vi åt alla tacos tillsammans. Blev uppesittarkväll med Bingolotto, så mysigt! ♥ Trots att ingen vann hade vi en riktigt mysig kväll! 
 
Torsdag
Julafton! Uppe med tuppen i princip för å göra sig jul-fin för julfrukost med farbror och hans fru. Fattas en del vid frukosten dock, men det är som det är tyvärr ♥ Sedan blev det bastu för de som ville. Innan dess hade vi långdans i huset och körde även "raketen" vilket Casper verkligen gillade ♥ När de andra bastade spelade jag och Casper spel. Så mysigt ♥ Vid tre-tiden blev det lite Kalle Anka och sedan vid sex tiden kom farbror och hans fru in igen för å fira jul tillsammans på nytt. Det vankades jul buffé och vid halv åtta tiden kom tomten till oss. Tidigare år har han varit rädd och inte vågat hälsa på tomten, men i år var det helt annorlunda. När det knackade på dörren blev han så glad och skrek "det är tomten! det är tomten! han kommer nu!" sedan gömde han sig bakom soffan medan tomten kom in vardagsrummet. Han kramade om tomten efter varje julklapp och blev så glad för allt han fick ♥ Oliwer vart lite rädd, men det gick snabbt över det med. Efteråt blev det tomtegröt och massa lek med barnens julklappar. En riktigt mysig och fin julafton! 
 
Fantastiska julklappar
I år fick jag massa fint! Stektermometer som jag önskat mig, presentkort på Ikea, en ljusslinga med änglar, foto på barnen i en ram och sedan fick jag julklapparna från min man ♥ Jag blev helt chockad! Först öppnade jag paketet som gjorde mig helt förbluffad och chockad och nervös! I ett kuvert låg ett presentkort på en upplevelse. Han hade gett mig tre rätters middag på en restaurang i Stockholm och en sånglektion på Svenska sång- och röstinstitutet. Ni som känner mig vet hur mycket jag älskar att sjunga ♥ Och dessutom då övernattning i Stockholm. Helt fantastiskt ♥ Så glad jag blev! I ett annat paket av honom kände jag hur de luktade popcorn. Jag öppnade paketet och möttes just av massa popcorn. Det fanns en låda som jag öppnade där de fanns massa potatis i. På en lapp stod där "Hoppsan, fel låda! Prova med den andra!" Och under potatisens låda fanns där julklappen! Mina Cameleont pennor! Som jag önskat mig dem! ♥ Blev så glad! 
 
Julmys med familjen
Det var så härligt att syrran och hennes familj var hos oss en hel vecka ♥ Som man saknar de varje gång vi inte ses och när de väl är hemma, ja då älskar jag att umgås med dem. Ungarna är helt fantastiska och de är så roliga ♥ Njuter av varenda sekund! Dagen efter kom även Nico och Titti ♥ Det blev frukost inne hos farbror och hans fru och då var dem med. Jag och Titti bytte julklappar då jag fick ett skolfoto på Nico och presentkort på min favoritaffär i stan; M&M Living HomeBlev så glad ♥  
I dagarna fram till måndag då de åkte hem busade vi, myste, såg på film, var ute och lekte och åt kalkon middag. Riktigt härligt 
 
Dags för jul-frukost vid nio på julaftonsmorgon ♥
 

Spela Mix-Max på julafton ♥
 
Julklapparna från min man ♥
 
Dags för tomten 
 
 Oliwer ville givetvis sno lite popcorn  
 
Bästa julklappen för i år tror jag. Han som älskar Turtles 
 
 
Min älskade systerson och älskade tvillingsyster 
 
Blev pannkakor till lunch en dag, blev så nöjd med dem 
 
Pennorna jag fick i julklapp! Underbara! 
 
Ollie myser lite inne hos farbror ♥ 
 
 
Vi hann göra en snögubbe innan snön försvann
 
Och en snölykta 
 
Innan syrran skulle hemåt fikade vi hos farbror med Nico och Titti 

Kommentera här: