Livet leker ♥

I veckan
Fick jag ett vik på 1,5 vecka på ett och samma ställe ♥ Så glad för det! Det är så roligt när man är på ett och samma ställe en längre tid. Och igår (fredag) var vi bjudna på middag till mina föräldrar. Hemmagjord smörgåstårta, mums. Jobbade först från 09.30-16.00 och tanken var att Steffe skulle hämta mig. Jag trodde ju med bilen, men nejdå ;) Han kom med cykeln. Jag har ingenting emot att cykla - det älskar jag. Men att cykla i regn?! Näää, det tycker jag inte om xD Det började ösregna när vi började cykla och både jag och Steffe blev ju såklart dyblöta. Vi kommer hem och har kanske varit hemma i max 5 minuter då det kommer en blixt och sedan en rejäl knall från åskan. Jag som är så rädd för just åskan!! Jag skrattade samtidigt som jag sa till Steffe att där hade vi jääävligt tur. Det är det jag är mest rädd för när jag ska jobba - att åskan kommer när man ska cykla hem eller cykla till jobbet. 
 
Middag hos mamma och pappa
Så efter vi bytt om och sådär från regnet körde vi ut till mina föräldrar som bor på landet. En gång en bondtjej - alltid en bondtjej, hahha. Jag älskar att vara på landet och kanske främst hos mina föräldrar. Smörgåstårtan var som vanligt alldeles för god och sedan blev det lite kaffe. Jag skrev lite på boken och vi kollade på teve, samtidigt som vi umgicks och pratade. Alltid lika trevligt ♥ Och jag gosade med båda mina katter; Sid och Findus ♥ 
 
Idag
Vi tog lite sovmorgon till halv tio och sedan blev det frukost och en runda på Erikshjälpen. Hittade mandelmusslor formar :D Och även några andra små formar som jag tänkte göra chokladfondanter i någon gång - mums! ♥ Sedan handlade vi då Steffe planerat middag och just nu står han i köket och har bakat mandelmusslor och några Oreomuffins. Han kan han ♥ Vi har innan dess storstädat i lägenheten och sedan blir det en lugn kväll hemma. Imorgon kalas för Nico ♥ Han blir redan 4 år - vart tog tiden vägen ♥
 
 
 
 
 

Kommentera här: