Min födelsedag ♥

Så var min födelsedag förbi
I fredags var det en riktigt härlig dag! På morgonen kom min man in med frukost på sängen och presenter. Bland annat fick jag 2 änglar och en ny SodaStream ♥ Som jag längtat!! Sedan sa han att vi ska iväg på kvällen någonstans... Hm... ♥ Blev en lite större frukost tillsammans med bästa vännen på stan dessutom. Vid 11 slutade Steffe och vi drog till Halmstad. Mötte upp svärmor, matade änderna, lunchade och fika på stan och lite shopping. Runt 17 tiden åkte vi iväg på den där utflykten som min man hade ordnat ihop. Vi hamnade i Helsingborg och på restaurangen Via95 ♥ En riktigt fin restaurang med fisk som huvudrätt. Kan bocka av en sak på min "Bucket-list" iaf. Jag har alltid velat smaka pilgrimsmusslor och det fanns på menyn :D 
 
Via95
Restaurangen låg precis vid sundet. Vi hade utsikt över Danmark och vi såg färjorna köra fram och tillbaka. Perfekt väder måste jag säga. Det var inte för soligt (då restaurangen hade fönster från golv till tak) så solen var inte alls jobbig. Det var perfekt väder ♥ Vi blev först bjudna på bröd med örtsmör och några små strutar med en pickles röra i. Så gott! ♥ Sedan beställde vi då jag tog gratinerade pilgrimsmusslor till förrätt, havsaborre till varmrätt och créme brulée till efterätt. Sen är jag ju som jag är, att får jag in något jag beställt så vill jag alltid ändra i efterhand. Men ja, då har vi testat de med tänkte jag. Det var väldigt små musslor, havsaborren var serverad med körsbärstomater, ätbara tagetes och kapris, skirat smör. Ingen potatis eller så, lite synd. Men gott :) Créme bruléen var ljuvlig!! Och då pilgrimsmusslorna var med riktigt goda. Inte alls som man kanske förväntat sig - utan bättre ♥ Steffe tog toast skagen till förrätt, köttallrik till varmrätt och créme brulée till efterrätt. Han var också nöjd ♥ Otroligt fin kväll. Svärmör följde med oss hem, fick en ängel från Dimoda (favoritänglarna), en ringklocka till min cykel (då jag sagt att jag ej har någon haha) och en yoghurt-maskin. Väldigt fina presenter ♥ 
 
Lördag
Dags för kalas! ♥ Blev inget stort, utan bara med mamma, pappa, Nicco och svärmor. Storasyster på ett håll och tvillingsyster på sitt. Vi firade ju varandra förra helgen dessutom ♥ Vi var överallt kändes det som. Hämtade tårtan (red velvet cake), maten (fruktbricka, örtmarinerad fläskfilé och potatisgratäng) och vi gjorde i ordning förrätten som var en tapasinspirerad tallrik. Enkelt och gott! ♥ Jag och svärmor åt vegetarisk schnitzel. Hade en superfin kväll ♥ Fick en upplevelse av Nicco som jag ej vet vart vi ska än, spännande och av familjen fick jag presentkort på Ikea och en Instax Mini! Alltså en polaroidkamera :D Rosa såklart :)
 
Fick blomdbud av syrran ♥
 
Jag fick äntligen besöka Feldts i Halmstad 
 
Underbart besök på Via95 ♥
 
Dags för kalas ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: