Vecka 24 ♥

Då gick vi in i vecka 24 i fredags
Och nog sparkar hon allt. Framförallt mellan 9-11 på morgonen oftast, lite under dagen på olika tidpunkter och sen standard med att vara igång från 19-22 ungefär ♥. Nu ska jag ju bli mer uppmärksam på hennes rörelsemönster etc. "Lära känna henne" som barnmorskan sa. Jag kan tycka att man känner hennes sparkar utanpå magen nu också, sambon har ännu inte velat känna. Han är lite som jag, tycker det är lite läskigt ♥. Inatt hade jag en riktig jobbig halsbränna som inte ville ge med sig. Och den har hållit i sig nu i några veckor skulle jag vilja säga, främst på kvällarna. Men illamåendet är det så mycket bättre med. Har inte spytt sedan glukosbelastningen! Så det känns riktigt skönt! Nu kanske det vänder ♥ Annars så växer ju mina naglar oerhört bra... Jag som varit nagelbitare tidigare har nu fina , ganska så långa naglar ♥ Så idag, 22 april, är det vecka 24 (23 + 3) ♥
 
Gravidcraving
Ja, lime är ju en sådan grej som bara har hängt med ett tag. Har märkt att jag har ätit citroner om det funnits till hands, men det har varit för surt. Så när jag nu då köpte lime så var det såååå gott ♥ Hahha, sjukt. Men sen då läste jag häromdagen om att tydligen är det så att väntar man en tjej vill man ha mer surt, frukt och söta saker. Men är det en pojke man väntar är det mer ost och kött. Och ja, kött är ju ingenting jag helst äter nu. Har inget sug efter det alls ♥ Haha. Det kanske inte är en myt i alla fall ;) Annars är det mest frukt som jag har cravings på och sura godisar om det skulle vara så. Även om jag är proppmätt efter en portion mat vill jag gärna ha någon efterätt efter maten, haha. Kan räcka med bara en glass eller en godisbit. 
 
Vecka  24 med lillafot ♥

Kommentera här: