det gör ont.

Ja, så nu har ännu en helg gått och min andra veckan i skolan ska ta sin början imorgon. Då har jag bara franska :) och sedan vet jag inte när vi ska ta skolfoto, men det får vi väl reda på hoppas jag. Ska nog sedan hem efter det och börjar skriva på mitt projektarbete. Jag ska ju skriva en bok och många är säkra på att jag ska ta den handlingen som handlar om droger. Skriver inte handlingen här, för då kanske någon får en egen idé att skriva om det och det vill jag verkligen inte ^^. Så ja, ni får helt enkelt vänta.

Igår klockan kvart över åtta, åkte jag och älsklingen til Jönköping. Han skulle överraskat mej med det, men jag luskade ut vart vi skulle. Han sa en ledtråd, som löd "tänk på tändstickor" och jag var ju då tvungen att fråga Nilla vart dom gjorde tändstickor. Hon sa Jönköping och det var alltså rätt. Samtidigt som jag frågade, så ville jag heller inte, men jag är ju så nyfiken när det kommer till vart man ska och vad man ska få osv. Det märktes att han var liiite ledsen för att det inte blev någon riktigt överraskning, men jag blev väldigt glad. Vi har velat dit ett tag för att gå på A6 och IKEA. Så jag var INTE besviken för vart vi skulle :)

Vi skulle första ta bussen till stationen, för att hinna med, men som vanligt gick det ingen buss på lördagar, som vi inte kollat upp innan. Så i rask takt, fick vi gå till tåget och vi hann med :) 120 kr kostade det för mej tur och retur. Älsklingen bjöd på resan och allt annat. Bytte tåg i Värnamo, köpte oss en dricka och en tidning. Sedan kom vårt tåg och vi åkte mot Jönköping. Resan tog sammanlagt tre timmar och jag sov halva :) Det var väldigt skönt. När vi kom till Jönköping gick vi först och åt på IKEA: Det var vääääldigt gott och jag ångrar att jag inte tog det jag hade bestämt för först. Det tog istället Stefan. Han tog kotlettrad med pommes och bearnaiesås, den såsen var sååååååååå god! Och min mat.... potaitkompott med grönsaker och lax. Det var gott, men Stefans mat var ännu godare :)

Gick sedan inne på IKEA där jag fick pappershållare och en nalle :) en sax, en IKEA kasse, munskölj, IKEAS äppelpaj och vaniljsås hamnade i en papperskasse som sedan följde med oss hem. Jag ville ha en jättefin säng, men ja, har man inte pengar, så går det inte ^^. Gick sedan lite inne på A6. Kung Fu Panda var där och hälsade på alla barn, men han var mer läskig än snäll ^^.

Vi var nöjda och belåtna runt klockan halv tre, då vårt tåg skulle gå hemåt igen till Halmstad. Bytte igen i Värnamo, där vi gick runt i ungefär 25 minuter. Var hemma i Halmstad vid sex-tiden. Myste framför teven med Sommarkrysset och sedan ville älsklingen gå och nana. Han var så trött ^^.

Idag började dagen med att  vi handlade lite på Maxi och älsklingen åkte iväg med sin farbror till sin pappa. Han skulle skriva ut lite till skolan och han har fortfarande inte kommit hem :/ Men ja, han kommer nog snart hoppas jag.

det gör bara så ont. du måste förstå mej också hur jag reagerar när du lovat. jag orkar knappt bry mej längre och jag blev inte ens förvånad över det. att du inte ens kan erkänna om det är sant, så gör det bara ondare.

overandout.

Kommentera här: