tände ett ljus för mormor

Mamma väckte oss vid tio tiden
Var grymt trött. Efter att jag skrev gårdagens inlägg, så gick vi inte och la oss förrän vid 3 tiden... så ja, trött var jag. Mamma kom in på rummet och frågade om vi ville med till Älmhult. Ja, det ville vi. Så jag duschade och gjorde mej iordning. Sedan åkte vi. Gick inom min mosters blomsteraffär och köpte en röd ros till mormors minneslund på kyrkogården bredvid.

Jag tände ljuset
Konstigt nog, efter snart 3 år, så har jag vant mej vid att hon inte finns i livet längre. Och det känns hemskt att säga, men så är det. Jag är inte lika ledsen som innan. Nu har jag mer accepterat det. Och jag har inte känt hennes närvaro på ett tag nu.

Middagen blev lutfisk
Fråga mej inte varför det blev just den maträtten. Men mamma älskar det. Och pappas jaktkompis fru älskar det också. Till mej, Stefan och pappa blev det köttbullar istället för lutfisk. He he. Drack en flädercider till maten och lite julmust. Sen till 'efterrätt' (eftersom jag inte vet om man kan kalla detta för just en efterätt) blev det ris á la malta. Jag åt inget, eftersom jag inte tycker så mycket om det ^^.

Spelar in Scream Awards ikväll
Eftersom det är ganska sent ^^. Hoppas Twilight är med en aning :) Färgade håret idag också :)



Hunden Tessie hade jagat älg idag, så hon fick vara inne :)


Lutfisk stod på menyn, med senapsås, potatis, ärter och köttbullar till oss som inte tycker fisken.
Ni som inte smakat det, så tkr jag det smakar som de där nudlarna som nästan är genomskinliga...


HONEY! <3


Linda fick en inflyttningsblomma av våra gäster. Imon flyttar hon.


Jag färgade håret idag.



VECKANS BLOGG:
EMMA
1 j:

skriven

SV: Vsg!

Jo det är bra sj? :)

kram

2 Elina:

skriven

Jodå, dagen har bara varit bra :)

Din då?

3 sandra ღ:

skriven

gud va god den middagen ser ut! :)



mm, tillbaks till det här med idol då. grejen är att jag tycker det är sjukt bra startfält i år. alla är ju faktiskt riktigt bra. kan inte minnas att alla varit så sjukt bra dem andra åren. eller har jag fel?

4 Elinor:

skriven

Ah just nu är jag kanske inte så pigg, gick upp tidigt i morse som du kanske såg i mitt morgoninlägg! :)

Men för övrigt har min dag varit jätte bra! varit på en "dekorationsutb." eller vad man kan kalla det. det står mer om det på min blogg :)

kramkram

5 Erika:

skriven

sv: ja den filmen är helt okej :D

6 Erika:

skriven

sv: Vad bra :)

& just nu gör jag inte så mkt, sjd? :P

7 Amanda:

skriven

hej kan du läsa båda in läggen där det står min nyhet snälla det vore jätte snällt och gulloigt gjort av dig

8 johanna:

skriven

nejdå , det tror jag inte heller :) ingen fara ! kram

9 amanda janson:

skriven

jag har fått feber, haha;P

och tack så jätte mycket :'D

10 Emelie:

skriven

samhäll-ekonomi ;d

11 Ebba:

skriven

Okej najs ;)

12 e:

skriven

hehe okeej :D



JAAAAAAAAA, visst är den bra? älskar den! såg den två gånger igår. Älskar Sandra Bullock. Hon är en av mina favorit skådesspleare :D

13 karolina:

skriven

härligt :)



jo här är det fint och dagen har varit bra hittills. din då?

14 http://gaabriiellaas.blogg.se:

skriven

haha okej :P

ne ja har precis vaknat och ska äta frukost, sj då?

15 veronika:

skriven

Ser ut som en mysig heldag med massa saker på agendan :)

16 - Alexandra!:

skriven

Det är absolut inte hemskt att ha accepterat någon och gått vidare. Jag tycker bara det är starkt av dig att ha kunnat göra det!



Fantastiskt fin hund!

17 Lisa:

skriven

ja skitbra:D

18 Em:

skriven

jag var utklädd till en söt häxa :D



gör du ? :)

19 desereé:

skriven

svar; okej ska jag göra! vart lite smått taggad på att dra dit någon helg eller ngt! :)

med mig är det helt okej faktiskt. hur är det själv?

kram

20 Erica:

skriven

Hemskt då människor dör och inte finns mer, kan mn nog aldrig riktigt vänja sig vid.. :(

21 emma:

skriven

sv: Okey , mysigt!

Ja jag älskar den filmen :D

22 Kajsa:

skriven

sv: jo dagen har väl varit ganska bra ;) din då?

23 maria:

skriven

Den är grymt bra :) hih, vill me se filmen men vi väntar nog me de :)

24 Lena:

skriven

Lutfisk ser speciellt ut men det är ju inte äckligt precis. Ganska smaklös egentligen.

25 linda:

skriven

ja eller hur, då hade det ju gått över direkt.

Jag är hemma hos min syster och hennes pojkvän. Själv? Haft en bra helg? Kram

26 DIAMANT:

skriven

absolut:)

ja non stop e good:D fazers choklad aså:) vet du inte vad de e?:)



kram

27 Julia:

skriven

sv: om du läste inlägget så ser du att jag hade fullt upp igår och idag, men vem som vann kommer presenteras imorgon. Ska räkna röster kolla IP adress osv :)

28 stephie:

skriven

hej gumman. Förlåt att jag inte hört av mig och så. jag har haft supermycket i helgen, har inte kunnat uppdatera på thetwilightseries. Det har varit en del strul med min pojkvän.. Jag hoppades att du kanske kunde lägga upp en dagens fan art åt mig sålänge, för jag har inte lösenordet till bloggen här. Jag är som sagt ledsen över detta.

Kram

29 http://micaelaaas.blogg.se/:

skriven

Mysigt ni såg ut att ha haft det :)

30 sandra ღ:

skriven

mm men jag tycker inte det känns som att alla har varit så bra på fredagsfinalerna som dem är nu. det är ju faktiskt ingen som är dålig egentligen. det har det varit innan. det känns så för mig i alla fall.



jag är fortfarande inte frisk. skitjobbigt är det.

hur är det själv idag?

kram

31 Anonym:

skriven

det är lungt, känner oss nöjda med den vi har än sålänge ;)

kramar <3

32 - Alexandra!:

skriven

sv: Det var så lite. :)



Jo men, det tycker jag man bör göra. Att komma över vad som hänt är det man ska göra, men glömma bort är det man inte ska göra. Så länge du minns. :)



Med mig är det jättebra! Med dig då?

33 Jenny:

skriven

Jag förstår att det känns konstigt att säga att man vänjer sig vid att någon är borta. Alltså hos många finns saknaden och så kvar även om det blir så att man vänjer sig vid att en människa är borta...

Kommentera här: