Corn dog

Jag har alltid gillat amerikansk mat
Som ni kanske vet. He he. Nu har jag äntligen hittat receptet på Corn Dog. Som är varm korv med en majsmjölsbaserad frityrsmet! Mums! Ni kan bland annat ha skåda dessa saker i filmen Prinsessans Dagbok. Så nu ska jag äntligen försöka göra mej en... ja, när vi har frityrsmet hemma ^^. Får la se vart jag ska hitta detta. Vi har en frityrmaskin, men det går lika bra med en tjockbottnad kastrull.


Bild tagen från Taffel.se, likaså receptet.

10 grillkorvar
10 grillspett
2 ½ dl vetemjöl
2 ½ dl majsmjöl
2 msk socker
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
2,5 dl mjölk
1 ägg
Olja till fritering

1. Hetta upp oljan till ca 170 grader i en tjockbottnad kastrull eller en fritös. Torka av korvarna ordentligt med hushållspapper, annars fäster inte smeten.

2. Blanda alla torra ingredienser, vispa ägg och mjölk. Rör om till en jämn smet. Och doppa sedan korvarna i smeten tills de blir riktigt täckta och lägg sedan ner dem i kastrullen/fritösen.

3. Fritera korvarna tills de blir gyllenbruna och frasiga - 3-4 min. Vänd dem efter hand, så att de får lika mkt färg. Trä sedan på spett och servera tillsammans med ketchup, senap eller chilisås.

1 Therése:

skriven

det låter som en bra dag :D



kan du rösta på mig till veckans blogg på

http://mmorganwahlundd.blogg.se/2010/march/rosta.html#comment

det vore hur gilligt som helst :D

2 Johanna The Dreamer:

skriven

(sv) Ja men det tycker jag med!



Just nu är det inte så bra, mår shit faktiskt. Men det bli bättre!!! Du?



Kram

3 Ellen (ellerenellen.blogg.se):

skriven

Så härligt att höra :) Med mig är det så bra det kan bli med magont :)



Ha det fint!

4 Maria - livet i Milano ☆:

skriven

gott =)

5 johanna:

skriven

hej!

tack så mycket, din är också väldigt söt, headern var väldigt vårig och fin :)

jag mår bra, hur mår du själv? =)

kram

6 josse:

skriven

Hej hej tack desamma :)

jo allt är fint med mig själv då ?

gud så gott det där såg ut kram

7 Emma:

skriven

HejHej.

Jo det är bara bra här. Hur e det själv ?

Tack så mkt .

8 PHOTOS BY NATALIA.:

skriven

sv: tackar ;D

melodifestivalen SÖG. Sjdå? =)

9 roxanna:

skriven

hej hej, tack så mkt :) jaddå, skitseg bara. I helgén jobbade jag 20 timmar blev knappt ngn sömn, så inatt har jag sovit i 12 timmar, haha! Sick, vaknade precis :) (och snart bär det iväg till jobb igen) själv med hoppas jag? :)

10 Anonym:

skriven

Heeej!

Tack för senaste kommentaren. Jag har haft min blogg stängd ett tag, men jag öppnar den idag igen, det kommer likna kaos det närmsta dagarna, men jag ska få ordning på den igen.



Du kanske vill hjälpa mig genom att besöka mig varje dag och ge lite tips på inlägg jag kan skriva, du får länkningar som tack!!



www.laalee.blogg.se

11 Bea:

skriven

Sv; Ja, riktigt härligt är det ju! Fast nu har skolan börjat om för mig efter lovet så det känns lite motigt. Sista året nu dock, så det är ju bara att härda ut :) Vad händer för skoj i ditt liv idag då? ^^

12 Elin:

skriven

Sv, Tack allt är bara fint!



Kram!^^

13 Jennie:

skriven

Kul, corn dog har man ju bara hört på film typ.. hehe

14 m a j a n:

skriven

Sv: Det är bara fint. Själv då?

Tack så mycket =)

15 Johanna - mamma till Leia:

skriven

sv: hej, allt är bra bra. självdå'? fin header du har! :)

16 Elin:

skriven

Hej hej! Det är bara bra med mig, själv då?

17 It´s you and me baby !:

skriven

Idag ska jag jobba :) Dudå? :)

18 EMELIE - hobbyfotograf:

skriven

sv: heej! tack detsamma:)



alltär bra med mig, hur är det själv?

19 Michelle:

skriven

Du kommenterade min blogg, men kostar dina designer ?

20 Camilla:

skriven

sana brukar jag kop apa bensinmacken nar jag tankar bilen! man brukar fa en ost-sas till dem har :) MUMS!

21 ella:

skriven

Tjenare tjenare, Jorå allt är finfint! eller a, jag är lite förkyld, men annars så. :D Tackar tackar, jo din är söt din med. Jag gillar blommorna!. :)

Hur ärde sj då? Kramen! :D

22 ella:

skriven

okidoki. Jo, jag funderar om jag ska gå ut på en promenad för att solen lyser så fint. :P sj då?

23 Petra:

skriven

Tack detsamma! :) Har du gjort din själv?

Allt är bra med mig, å med dig?

Kram

24 kentmadde:

skriven

jag såg med dom igår. fast ska se dom igen i gbg :)

jo det r bara bra med mig, med dig med?

25 Daria:

skriven

vandrarhem låter jätte kul! hur går det med det nu då? :) lycka till!!

26 steph:

skriven

hejhej de är bara bra tack! sj? tack så mycket :)

27 ella:

skriven

haha, okej. snice snice. okej, nu då kanske. ;P

28 anna:

skriven

sv; tack:) jo det är bra, sj då?:P

29 Anonym:

skriven

haha så rolig du är. nej jag vill itne ha kvar den jag har inte råd att be någon göra min header ny:P... kramis

30 Petra:

skriven

Härligt! :) ja men om du har tråkigt får du gärna jobba lite med min design ;) hehe! Jag har inte gjort min själv utan har "lånat" den från en sida. Skulle vara roligt med en mer personlig :P

Jag gör inte så mycket, ska se till och få lite mat i magen.. själv då? :)

kraam

31 Linn:

skriven

allting är bra, sj?

32 PHOTOS BY NATALIA.:

skriven

sv: yes ;) haha.

Görs då? =) kram

33 Anonym:

skriven

Sv: Hej hej! Jo då, allt är bara bra här. Hur är det själv?

34 Bea:

skriven

Sv: Hej hej! Jo då, allt är bara bra här. Hur är det själv?

Tack så mycket! :)

35 Frida [hobbyfotograf]:

skriven

SVAR: Hej på dig! :D

Med mig är det bara bra. Hur står det till själv då? :-) Och tack för kommenataren, sött. :)

36 Michaela:

skriven

Hej hej :)

Såg din lilla kommentar på min blogg. Tack så mycket för den!

Det är bara bra med mig, hur är det själv då?



Du har också en söt blogg!



Mvh

Michaela

37 zabina:

skriven

sv:

Hej! (: kul att du tittar in!

Ja, med mig är det bara bra! Hur är det själv?

aw, tack så jätte mycket!

Kram

38 Emma:

skriven

Nej jag gör inte mkt :) Är i Trollhättan och besöker mina svärföräldrar just nu

39 jenna♥:

skriven

Taack :D

Jo det är bra med mig :)

Hur är det själv ? :)

puss

40 Gabriella:

skriven

Har alltid velat testa de :P men de finns ju ingenstans man kan göra de i sverige väl?

41 hoda qabil:

skriven

sv; jag har inte smakat den ;p

jodååå, bara fint! chillat osv. dusjälv då? :D

kram,

42 ellinore sånge.:

skriven

sv: tack! :)



fan , jag har aldrig provat corndog. får nog göra det!

43 Erika:

skriven

Ja det låter ju trevligt att få ändra sin bloggdesign. Har inte haft tiden att göra det. Men skulle jag få hjälp med det skulle det ju vara uppskattat. Vad har du att erbjuda då?

44 maria kraft:

skriven

hejhej! tack, detsamma:)allt är bra med mig. hur mår du själv? :)

45 Michelle:

skriven

okej vad bra :d

46 jennifer:

skriven

tacktack, de är bara bra själv då? :)

kram

47 - Alexandra!:

skriven

Det låter och ser riktigt gott ut!



Jag vill också testa på mer amerikansk mat, finns för lite äkta sånt i Sverige, vi borde breda ut oss mer. Eller, vi borde ta in mer från omvärlden. ;)

48 Isa:

skriven

det är bra med mig:) tack tack, faktiskt väldigt nöjd med min design just nu.

49 Olivia:

skriven

sv: tack så mycket. :) det är bara bra med mig, lit trött bara, själv då?

50 rosemarie:

skriven

Hej sötnos! :*

Har du haft en bra dag? :)

kram

51 Anonym:

skriven

Ahhh.. seriöst.. försökt hitta de där korvarna i åratal.. de ser något gosigt gott ut.. :) va de gott?



kan du möjligtvis kanske transformera upp chocolate chip muffinsarna på bloggen.. eller finns alla tre redan uppe kanske? måste förnya min lilla kakbok i min lilla hjärna.. kan inte göra kladdkaka hela tiden ;)

Kommentera här: