3 Läs mer >>

Så var sista dagen kommen här på City Gross. Jag bjöd på kladdkakemuffins med cupcake inspiration. Fick ett sött charm (svamp) troll av mina fisk kollegor. Kommer sakna dem! Nytt jobb på måndag! Nu ska ja bara njuta av helgen! Massa roligheter!

Sista dagen

Helgen
Var i Helsingborg. Hos Nicco :) Vi fikade på Ebbas fik som är ett amerikanskt inspirerat café. God fika och sen så gick vi lite på stan innan vi gick lite på Fredriksdal. Till middag åt vi en fantastiskt pizza. Riktigt tunn botten och med fina delikatesser på såsom parmaskinka o parmesan. Sjukt gott. Lite dyrare, men sjukt värt de!
På söndagen blev det en halvdag på Väla. Köpte gräddbullar på Gräddbullerian bland annat och sen så drog vi hemåt Småland igen. Blev middag hos mamma och pappa också.

Idag
Blev en lugn dag. Fick sedan ett samtal från Christina om jag ville med till BVC med Nicolai o självklart ville jag detta! Drog sedan hem till Yiao där det blev lite spökerier.
Sista veckan på City Gross nu med. Sen på måndag börjar jag ett annat jobb i fyra veckor och sen så får vi se :) Ska iaf tillbaka till CG för att lära mig kassan som jag länge velat! Har fått ett tips om jobb med, som jag kommer söka direkt!! :)

Snart börjar denna serie igen :D

Det går bra nu!!

2 Läs mer >>
Igår
Jobbade min sista helg. Skönt. Lördagarna är kortare, men de finns mest att göra då. I alla fall där jag är :) Sen drog jag hem, åt lite lätt och sedan åkte jag med syrran ut till mamma och pappa. Vi åt middag och kollade film. Fin kväll.

Idag
Sov ganska bra... Hade en kisekatt som var på en HELA tiden. Mysigt dock att hon vill sova hos mig :) Nu ska jag ge lite änglakort till folk. Och apropå det. Jag trodde väl aldrig att mina änglakort skulle ge inverkan på folk. Men de blev jag varse om i förrgår. Kom hem och hade fått ett paket. De var från en kvinna på FB som skickat en ängel till mig och ett kort där hon skrev att hon tackade mig för de kort jag gett henne. Kan ju säga kort att hon gjort stora förändringar i sitt liv på grund av detta... Sådant uppskattar man. <3

Söndagsdags

6 Läs mer >>
Nu jobbar jag
Två dagar till sen är jag ledig lite :) Har jobbat fem helger i rad nu tror jag de är. Så de är sista helgen för mig. Har två veckor kvar på jobbet och jag vet sen inte hur de blir. Har faktiskt inte ens frågat.... De borde jag kanske göra!
Och idag, helt oväntat, fanns de en present till mig i mitt skåp. Från kollegan Carina! Superfin ängel som håller i ett hjärta. En present för att vi förlovat oss! Sådant gör mig riktigt glad!

Laxbomben är sååå god!

Snart helg

8 Läs mer >>
Lördag
Jobbade först till klockan 15 och jisses vad jag ville tiden skulle gå snabbt! Vi skulle ju åka direkt efter till Göteborg. Vi var framme där vid halv sex tiden ungefär. Checkade in på ett underbart hotell. Så vi åt middag där, som ingick. Supergott, det blev tacos! Sedan drog vi vidare till Volvofestivalen i Trädgården. Timbuktu, Teddybears Sthlm, Adrian Lux och Rebecca och Fiona var en del som uppträdde. Riktigt fin kväll!

Söndag
Avnjöt först en underbar hotellfrukost. Sedan bar det va mot livstilsmässan. Jag var som ett litet barn på julafton där inne. Fanns såååå mycket att titta på och alla utställare som hade ett hjärta av guld verkligen! Träffade Jörgen Gustavsson som skulle ha seans där. Vilket jag ville gått på, men de blev aldrig av. Jag nöjde mig med en tarot läggning + andekontakt av ett annat medium. Mormor kom <3 Och tarotläggning var superbra! Träffade sedan en annan underbar människa från hemorten!
Sedan drog vi till Liseberg där det visade sig att det var 'Livet på landet'. Så det var marknad och en massa djur! Vi spelade på chokladhjul och till slut vann vi en stjärnvinst på marabou! :D Så vi var ju superglada! Sedan åt vi middag på hotellet och så hyrde vi cyklar och cyklade lite innan sängen.

Måndag
Vår 5 årsdag! Tänk att det fortfarande är vi! Och jag säger de som många gånger innan, jag är lika lyckling som för de där 5 år sedan!
Åt frukost och packade sedan ihop oss. Och där hände de. Vi förlovade oss. Kändes hur bra som helst! Och ringen är ju sååå fin! Graveringen är: Stefan <3 10/9 2012
Åkte sedan till Halmstad en runda till svärmor. Vart lite shopping :)

Vår förlovningshelg <...

5 Läs mer >>

2 Läs mer >>
Helgen
Jobbade i lördags, efter de drog vi hem till mamma och pappa. Stefan jobbade och mamma och pappa var iväg, så jag bjöd in Michelle :) Satt och snackade i flera timmar och spådde varandra och hade de mysigt!
På söndagen jobbade sambon med och jag knepade och knåpade med en dop present. Sen kom syrran och vi åt middag. Hade sedan friterad banan med glass till efterrätt :D Yummie in my tummy! ;) Sen drog vi tre till Helsingborg! Hälsade på Nicco och hade de jättetrevligt!

Idag
Ledig dag! Drog och handlade, köpte lunch åt mig och sambon och sen umgicks jag med Christina och Nicolai hela eftermiddagen. Fick ett underbart kort på honom! Busade och hade de skitkul ihop! Men nu är det "Det okända" som gäller och sen sängen! Jobbedag imon och resten av veckan!

Bild 1. Jag och Sid <3
Bild 2: Dimma på kvällen.
Bild 3: Började egentligen klockan tio, men var på jobbet redan vid halv åtta... kollade fel. Blev en lång jobbdag...
Bild 4: Italienska fiskbiffar med romsås supergott!
Bild 5: den friterade bananen.
Bild 6&7: två blombilder från Helsinborg:
Bild 8: Nicco och syster <3
Bild 9: Jag ;D
Bild 10: Christina och Nicolai <3
Bild 11. Min fika
Bild 12: Jag och Nicolai <3
Bild 13: Den underbara bilden jag fick av honom.