uppdatering

Helgen har varit bra, men igår blev det en grej som jag helst inte vill ta upp. Jag var i alla fall väldigt ledsen, men allt har löst sig.

I alla fall helgen har bestått av att i fredags var vi på julkonsert på Halmstads Teater. Det var Tripple & Touch som spelade och sjöng tillsammans med Linda Lampenius, Pernilla Wahlgren och Hannah Holgersson. De spelade också tillsammans med en kör från Sydafrika och jag storgrät. Blev helt betagen. Stefan var snäll och köpte deras skiva och boken som handlar om en stor familj i Sydafrika. Allt gick till välgörenhet. Tog en bild på Linda när hon var ute och skulle signera. Vi fick tilltugg, såsom godis, en macka med julskinka, sallad och rödbetssallad i pausen fick vi pepparkakor, clementiner och lussebulle. Gratis mat ;)

I lördags var det dags för ett biobesök. Som jag skrev var det på filmen Vi hade i alla fall tur med vädret igen och den var långtråkig. Synd att inte Johan och Lotta, som deras barn hette, spelades av samma figurer. Hade varit kul att se hur de såg ut. Men filmen var otroligt rolig. Men konstigt slut.

Bor fortfarande hemma hos Lars och han ska nog komma hem imorgon. Då ska vi hjälpa honom lite med att komma igång, så att han kan elda själv och så.

Idag hade vi avslutning på franskan. Vi åt dessert och kollade på en serie. Desserten var fransk, såklart och bestod av glass, persika, krossade hallon, grädde och rostad mandel. Jag blev mest illamående. För tidigt för att äta dessert klockan halv nio på morgonen tror jag :P

Är nu i skolan och läraren Martin som har hand om tidningen, läser min artikel för att ändra något. Jag hoppas att den är bra. Sedan ska jag hem och ta det lugnt. Kanske ska jag skriva lite på mitt projektarbete. Inte på datorn, för det vet jag hur det går. Kommer ingenvart. Jag har tänkt att det skulle vara kul att skriva om någon annans liv. Som en biografi. Nilla, Stefans mamma, har ju varit med om mycket i sitt liv. När hon var ung åkte hon runt och kollade på dansband och liftade sedan med dem. Det hade varit kul att ha detta som bokform. Faktiskt.

overandout.
1 Sandra:

skriven

Jen!



Du får lova att se till att en kopia av tidningen hamnar hos mig i Ystad, hade uppskattats så väldigt mycket!

KRAMAR

Kommentera här: