så underbar helg

I fredags kom vi iväg senare än förväntat
Stefan slutade vid två tiden och han kom hem vid halv tre. Då körde han och hans pappa och handlade. Stefan beställde då biljetter till en resa till Göteborg. De kom hem runt halv sex och då körde vi mot Småland och hem till mina föräldrar. Köpte med oss en packe glass - en sådan box med 20 stycken olika såsom Päronsplit, Piggelin, Sandwich, Nogger och 88:an.

När vi kom hem hade mamma maten klar
Ikväll blev det mumsigt med bakadpotatis, revben och massa röror - en med räkor, en med kyckling curry och en med skinka. Sedan tittade vi på två av de nya filmerna av Wallander. Syrran hade hyrt Kuriren och Tjuven. Ingen av dem var lika bra som de första filmerna av Wallander är. Men, men. Vi gick och nanade och jag kunde inte somna....

Igår åkte vi in till stan en runda
Det var Bondens dag och vi hade inget paraply med oss.. Så vi gick in på Maxi för att i förhoppning köpa oss ett billigt och bra paraply. Ja, de små kostade 99-129 kr och det stora 149. Så skulle man ta ett litet och behöva trängas under det? Eller skulle man ta ett stor och bli hela och rena? Ja, det stora. Sen kunde vi gå genom hela Bondens dag utan att bli blöta... Förutom om fötterna ^^.

Jag duschade och sedan körde vi in till Nicco
Handlade några grejer åt mamma och sedan mötte vi Nicco. Gick till restaurangen Peking och fick fram menyerna. Ganska dyrt. Men jag valde till slut en kebabpizza och likaså Stefan. Nicco tog en cappriciosa. Tro nu inte att det bara fanns pizzor där. Det fanns massa annat som biff, kinesiskt och nått mer. Till dricka tog jag och Nicco en varsin cider, X-ider och Smirnoff och Stefan tog hederliga Coca-Cola för han skulle köra. Underbart goda pizzor kan jag säga. Sedan drog vi för att hyra filmer, men hittade inga, så köpte dricka, chips och Ben&Jerry och drog hem till Nicco. Kollade på Fröken Sverige och Som man bäddar.

Runt halv ett drog vi hem
Både jag och Stefan var otroligt trötta och jag trodde att jag hade laddat mitt kamerabatteri till max, men nehej. Så bara en bild på mej blev det denna kväll :/ Somnade direkt när vi kom hem.
Nu idag vaknade vi vid halv tio ungefär. Frukost och sen lite data. Vi vet fortfarande inte hur vi gör imon. Vi hade ju bokat biljetter till Gbg, för att gå på Liseberg, men vi hade ju inte kollat om de hade öppet - och nej det hade dem inte. De hade stängt till torsdag samma vecka.... Så att åka dit var inte sååå roligt... Men så ville Stefan till Stockholm.. Och jag sa bara jag får ett hotell nära centralstationen så är jag nöjd ^^. Men jag vet inte, får se.

Kommentera här: