förkylning om man sover för lite?

Idag fick jag höra nått som faktiskt stämmer
Jag låg i sängen då älsklingen var ute och tankade bilen, då de säger på Äntligen Morgon, Mix Megapol att om man sover för lite, ca 7 timmar, så blir man förkyld lättare. Precis innan det, hade jag snörvlat mej. Det stämmer. Eller man kanske inte ska tro på det? Jag vet inte, men jag tycker det stämmer ganska gott.

Jag åt frukost
Som idag bestod av kardemummaskorpor med Bregott smör, eftersom det är det nyttigaste smöret :) Vi hade igår handlat, men då Stefan skulle hämta mej efter 1,5 timmes jobb, så glömde vi maten och där i låg mitt bröd och mitt smör. Så, jaha, man fick ta det man hade hemma ^^. Dessutom skulle jag ta en liten sipp på Stefans Chin San, snabbare energi, men jag kunde inte, trots att han säger att det smakar kall glögg. Fy. Jag klarar inte av att ta någonting som jag inte vet hur det smakar. Detta påminner mej om då jag var yngre. Då jag hade halsfluss - det hade jag ganska ofta när jag var liten. Och jag kunde inte ta den flytande äckliga medicinen. Det gick bara inte. Pappa kunde komma och säga efter en kvart "Har du fortfarande inte tagit det? Nu får du skärpa dej!" He he. Nej, jag kunde inte ta den, eftersom den var så äcklig. Den smaken. Fy... Men när jag blev äldre kunde jag ta det galant. Men då hade man vant sig. Varför jag tog den flytande framför tabletter?! Jo, för att jag inte kunde svälja tabletter då. Men så när jag fick gallsten, så var jag var tvungen att öva innan :P Och då gick det. Sedan kommer jag ihåg en annan gång, då jag provade att ta tabletterna istället för den flytande och ja, det skulle jag väl aldrig gjort. Mamma fick den idén att hon skulle mosa tabletterna i mjukost... öh... det var inte gott kan jag säga. En annan gång mosade hon i dem i hallonsylt. Nej, tack. Då tog jag hellre den flytande medicinen. Och man skulle ha detta i tre veckor! Usch.

Idag
Sitter jag här i skolan och väntar på att min första lektion ska börja och min enda också för den delen :) Har Grafisk Kommunikation, där vi ska ha eget arbete. Göra lite vad vi vill... Hmn... Funderar på att göra en reklamannons för nått eller så. Vet inte. Har ingen lust till det. Stefan och jag ska ses på lunchen :) Det ser jag framemot. Dessutom ska våra filmer från cdon.com komma. Det är Rena Rama Rolf box och julkalender Ronny & Julia. Och igår kom Stefans bok som Plura Jonsson har skrivit. Hans favvo jue :)

I helgen
Ska vi hem till helgen och det ska bli skönt. Ska på kalas hos kusinen som fyller 25. Mycket trevligt. Och den lilla knodden som ligger i hennes mage. En ganska stor mage nu :) Har inte sett den alls. Lite konstigt att det ska komma en liten bebis i vår släkt.

overandout

Kommentera här: